Gå til innhold

Ååå, så spent, har lagt gutten i senga i kveld uten smokken! So far so good..!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh, er så spent... jeg har snakket mye med han om at han skal slutte med smokken snart, (2 år og 1 mnd) og har ikke brukt smokken annet enn i senga de siste to ukene (altså ikke i vogna om han sover ute i den..). Så i dag hoppet jeg i det, og sa at nå er smokken borte, først bare for å se hvordan han reagerte, men det virka greit, så jeg sa natta og gikk ut av rommet for ti minutter siden... ohoi nå er jeg spent.. tør ikke si fra til pappaen engang, før i morgen tidlig- evt la det bli en overraskelse til han kommer hjem uti uka... ohoi!! Men fallhøyden er stoor.. tenker at nå har jeg sagt A, så nå er det bare å følge opp... blir jo dumt om smokken plutselig "dukker opp" om han skulle skrike etter den snart- eller i natt... SPENT!! hi hi...:))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spennende...

Kast alle smokkene med det samme, så faller du ikke for fristelsen å finne de frem igjen;) Det kommer til å skje her i huset når vi skal slutte. Har bare brukt smokk ved soving/avslapping siden ca 1 årsalder og når han nå straks blir 3 forsvinner alle smokkene. Har forberedt han på det lenge, så håper det går greit.

Lykke til i natt:)

Skrevet

Lykke til! :)

Her tok jeg bort smokken forrige helg.

Sa nå er du stor gutt og smokken er i søpplet,hadde snakket litt om det på forhånd. Blir 3 i april .

Gikk knirkefritt,ingen gråting eller masing etter smokken siden,er helt imponert over flinke gutten min:)

Skrevet

Takk for det:) Ja, har alltid sagt det sjøl også, at når et er slutt, så skal de bort, og det er ingen vei tilbake! Men nå er jeg midt oppi det, var ikke planlagt egentlig heller- jeg bare tenkte å sjekke hvordan han reagerte om jeg påstod at smokken er borte, at nå skal han slutte med smokken, slik vi har snakket om.. siden han reagerte så greit på det måtte jeg jo bare hoppe i det! Det artige var at han selv kom med tips om hvor smokken var: på hytta, ute, UTEN at det virket som om han ville at jeg skulle lete etter den:) Han var blid og fornøyd men kanskje litt tankefull lille mannen vår... overrasker stadig de små...:)

Skrevet

Jøss, imponerende, storgutt ja:)

Skrevet

åh, så spennende! La meg høre hvrdan det går. Snuppa vår er 3 nå og jeg har tenkt å slutte med den. Hun er sååå glad i den. Vanskelig å finne et riktig tidspunkt..

Skrevet

Hvordan gikk det med smokke-slutten?

Det finnes vel egentlig ikke noe lett tidspukt når de er så gamle,bare snakk om at h*n skal slutte,bestemt tidspukt (en helg fungerer bra) og ta smokken bort.

Jeg hadde forberedt meg på endel misnøye,men han spurte bare etter smokken 2-3 ganger etterpå,er snart 2 uker siden min sluttet,gikk kjempebra:)

Han var også ganske avhengig på natta (brukte ikke på dagen) blir 3 i april.

Lykke til :)

Skrevet

Jo her går det over all forventning:)

Første natten:

Våknet tre ganger, spurte etter smokken alle tre gangene. første gang la han seg kjapt pent ned igjen- og sovnet etter at jeg snakket litt med han, andre gang sutret han litt men roet seg ganske kjapt, tredje gang måtte jeg inn noen ganger da han skreik, pågikk vel 6-7 minutter, han ville da også inn på vårt soverom... men sovnet forholdsvis fort altså.

Andre natten: spurte etter smokken da jeg løftet han i senga, vi snakket endel om at den jo er borte, og han hadde endel teorier om hvor den kunne være- men bad men ikke hente den eller noe... sovnet fint "som vanlig"- men nå uten smokk:) Hørte han sutret en gang i løpet av natta, men jeg gav han etpar minutter, så sovnet han selv igjen.

Tredje natten: Spurte etter smokken ved legging nå også, men snakket litt som kveldene før-og sov hele natta:)

Virker stolt nå over å ha sluttet med den faktisk, i kveld spurte han ikke etter den heller!!

Så ja, her har nok gutten vært klar for å slutte med smokk en stund tenker jeg, er vel mora som har drøyd litt... hadde aldri tenkt det skulle gå så greit, for han virka tross alt ganske "avhengig" av den på natta...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...