Gå til innhold

tråd for oss som har småttiser som våkner 5-6 tia om morgener

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har ei på 15 mnd som våkner gj.snittlig 5.30 om morgener. For å greie dette legger jeg meg tidlig kvelden før (er alenemor). Men, hvis hun våkner 4.30 - 5 tiden sliter jeg med dagsformen. Har prøvd det meste for å få henne til å sove lenger, dessverre er hun veldig sta på at hun skal opp for å leke når hun først våkner. Hun sov før til 6.30 - 7 tia, men så endret det seg for ca 1 mnd siden. Håper det er en fase som går over ganske snart.

Det perfekte ståopptid her er 6.30, da har vi god tid til å leke, spise førfrokost, påkledning før vi drar til bhg og jobb.

Flere med slike morgenfugler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! Skriver under her! Mini har faser der han sover til 06.30, men nå for tiden skal han helst opp mellom 5 og 5.30. Da er han lys våken! hehe

Han er 13 mnder og har alltid vært en morgenfugl. Eneste som hjelper er å drikke kaffe mens han spiser frokost :)

Skrevet

Ja, vi sliter med det samme. Har en 13 mnd gammel morgenfugl som setter i gang kl 4.30-5 hver dag! Vi er helt utkjørte. Han hyler i halvannen time i strekk helt til vi står opp kl 6. Av prinsipp står vi ikke opp før kl 6 -vi prøver å lære han at det er natt fram til da.

Det begynte etter av han begynte i barnehagen nå i januar.

Vi har prøvd alt, og kommer ingen vei. Har kjøpt boka til Karen Naphaug, Sov godt. Målet vårt er at han skal sove fram til kl 6...

M

Skrevet

snart stiller vi klokka og vips sover de 1time lengre ;-)

Skrevet

Hører egentlig ikke til her, men snuppa mi på 9 mnd tar også morgen i 5tida. Men som anonym ovenfor her, så har jeg et lite håp om at det skal gå seg litt til når vi stiller klokka!;) Noen med erfaringer fra tidligere barn og klokkestilling? Er det slik at de da sover 1 time lengre plutselig, selv om de på en måte da legges en time tidligere også? Eller er de tilbake til det samme gamle etter en liten stund?

Skrevet

ble hvertfall bedre ganske lennge og han lærte seg og sove flere timere tot om natten.

spent hvordan det går med det nye morgentrollet :-) men jeg håååper! :-D

Skrevet

Og yes.. Mye 05.00 her, men mest 5.30 tror jeg. Hår litt i perioder. En morgen sov han til 7.30. Jeg og pappan holdt på å daue! Det var LYST når vi spiste frokost!?

Han våkner også litt på natta. Vi er gjennomtrøtte og kjedelige folk. Vi sender gjestet hjem 21.00, sånn at vi skal rekke å legge oss. Vi klarer så vidt få med oss nytt på nytt, og gå på kino når vi har barnevakt? Neitak, det blir så sent.

Men du da, hi, som er alene! Respekt!

Skrevet

jepp,her er det opp mellom 5 og 6.

Han er 13 mnd og harholdt på sånn i ett par mnd...før sov han gjerne til 630 og 7 og detr var akkurat passe..

Men tror ikke det er noe å gjøre med det,de har vel sine perioder...

Hjelper ikke å legge seinere hvertfall,og han sover max 2 timer i bhg så han er meget sliten på ettermiddagen og vi klarer så vidt strekke legginga til 1830-1845...

Skulle gjerne at han hadde sovet mer på dagen,søvn avler jo søvn,men han har ikke tid,skal ha med seg alt.

Men men,sånn er det vel bare,man får bare legge seg litt tidligere selv og håpe på bedre tider;-)

Skrevet

Det er (såvidt) en mager trøst at det er mange andre der ute som også må dra seg ut av senga på et tidspunkt som føles som midt på natta. Nå for tiden er det mellom 5 og halv seks hver dag. Jeg husker mannen min og jeg syntes så synd på vennene våre som hadde en sønn som sto opp kvart over 5. Nå er vi ser selv hehe:)

Jeg er driiittrøtt selv om jeg legger med tidlig, aldri senere enn ti.

Skrevet

Alenemor med en liten morgenfugl på 13 mnd her også. (mange morgenfugker i denne alderen ser jeg) Sover heldigvis godt hele natten frem til han bestemmer at nå er det dag. Da er det ingen bønn for mor enten klokka er 05.30 eller 07.00. Har vært mye 05.30 i det siste :-(

Han sov bedre for en måneds tid siden. En morgen våknet jeg og ble vettskremt da jeg så at klokka var 08.45 og alt var helt stille. Full panikk og styrtet inn på rommet hans, der sov han søtt helt til mammaen kom brasende inn som et uvær.... Det var sikkert da han bestemte seg for å ta hevn og begynne å terrorisere meg med å stå tidlig opp om morgenen.

Skrevet

I dag vekket vesla meg kl 5.30 :-/

Jeg måtte trekke på smilebåndet. Hun hadde nemlig tatt av seg nattposen og pysjen - gliste med sine to tenner mens hun hoppet opp og ned med full bleie. Gruer meg til den dagen hun oppdager hvordan man tar av seg bleien. . blir vel del rundvask 5-6, om morran da, gjesp!!! ;-)

Uansett: slit eller glede - så er snuppa verdt et eneste minutt :-D

Skrevet

hehe.. må le litt av snuppa di satser &vesla :) Men som du sier, de er verdt alt!!

Her har jeg en mini (13mnd) som plutselig har begynt å våkne flere ganger om natta, samt å ville stå opp ved 5:30-6 tiden.. har også den "reglene" om at det er natta før 6.

Har nå de siste nettene forsøkt Ferber metoden. begynte med 3 min, så 5 og inatt blir det 7 min.. så håper jeg det går seg til. Han er forkjøla også da.. og holder på å få en tann(jeksel) så enten en eller flere ting som plager han kanskje? og så blir jo fort ting en (u)vane, at de våkner neste dag også.. men slitsomt når man er syk og sliten selv også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...