Gå til innhold

Har noen tatt tarmskylling når man er gravid? Kan det være skadelig for fosteret?

Anbefalte innlegg

Er 18 uker på vei og føler jeg må gjøre noe med den tarmsituasjonen som har plaget meg helt sinnsykt... jeg har aldri lyst til å gå på do, alt bare samler seg opp, jeg ville ikke beskrevet det som hard forstoppelse, men det bare at det ikke kommer ut(sorry for detaljer)

Men jeg blir gal av dette! o jeg kjenner det blir verre med hver uke...

Heelp!!!! Noen andre tips enn tarmskylling?

Fortsetter under...

Ærlig talt.. Tarmskylling er vel det siste jeg ville tenkt på i den situasjonen.

Og du er jo forstoppet når det ikke kommer noe ut. Noe som er helt vanlig når man er gravid, men man må jo gjøre noe med det.

Snakk med apoteket eller fastlegen din.

Trodde ikke tarmskylling var så big deal. For meg høres det ut som om god innvendig rengjøring, men ettter å ha lest litt skjønner jeg at det ikke er bare bare...

HI

Annonse

Tarmskylling er diskutabelt selv for helt friske, ikke gravide - kan ikke forestille meg at det er spesielt lurt å gjøre noe slikt når du er gravid... Det er enorme mengder vann som spyles inn og som trykker på tarmene og det er jo en kjent sak at mye bevegelse i tarmene kan sette i gang masrier og også ordentlige rier... Om du føler deg forstoppet så drikk godt, beveg deg og spis svisker/rosiner/lakris. Om du er tålmodig bør det gjøre susen, er du ikke tålmodig så ta heller en tur til legen,, Det er helt vanlig og normalt å ha treg mage som gravid...

Takk for litt mer utfyllende svar. Jeg vil jo helst få det til på en naturlig måte. Men det går jo ikke som det ser ut.

Denne tarmsituasjonen ødelegger dagene for meg, det går utover de som ikke fortjener det og til sist men ikke minst, det får meg til å hate graviditet! Jeg mistrives med min kropp og kjenner ikke så mye glede...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...