Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille frøkna mi er snart 7 uker. Hun er ei rolig jente som hele tiden har sovet mye, men har blitt mer våken de siste ukene. De siste dagene har hun gått tilbake til å sove myyye, er nesten ikke våken... Hva kan være grunnen til dette? Hun har også spist mindre de siste dagene, særlig i dag. Enten så sovner hun ved brystet eller så slutter hun å suge og bare gråter. Har bare hatt 1 våt bleie i dag etter jeg skiftet i morges... Generelt syns jeg hun virker litt mer utilpass enn før, hun skriker ikke, men er avhengig av smokken og byssing, noe hun ikke var før... Noen som vet hva det kan være med lillejenta mi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun feber?

Har du sjekket vektoppgang i det siste, med tanke på om hun får nok mat?

Hvis du synes at allmenntilstanden hennes er dårlig ville jeg nok tatt kontakt med lege, i tilfelle det er et eller annet (smiler hun som vanlig? Virker hun sløv osv..)

Ellers er det ikke uvanlig at de blir litt vanskeligere å få til å sovne etterhvert som de blir større- da dette med søvn går i faser, de oppdager verden rundt seg osv...

Skrevet

Hun har ikke feber og når hun er våken skifter hun fra å være utilpass til å være blid og fornøyd, så jeg syns ikke hun har nedsatt allmenntilstand i form av sløvhet eller lignende. Har ikke veid henne annet enn på badevekten på lenge, og den er ikke helt til å stole på, vet hun legger på seg, men nøyaktig hvor mye det er fra uke til uke vet jeg ikke.

Det er ikke det at det er vanskeligere å få henne til å sovne, mer det at hun gråter om hun ikke har tutten og blir bysset der hun ikke trengte tutten før... Er mer bekymret for at hun faktisk sover mer nå....

Skal til 6-ukers kontroll på torsdag, så skal ta opp bekymringene da, men tenkte jeg skulle høre om noen hadde noen tanker før det...

Skrevet

Hei hei!

Det høres litt ut som lilleloppa her for noen uker sida! Hun er litt eldre enn din, 41/2 mnd nå! Vi hadde en periode der hun sov MYE, hadde fullstendig spisenekt, og virka generelt utilpass da hun var våken! Vi måtte gå henne eller trille henne i søvn hver gang hun skulle sove! Jeg ble superbekymra, og dro på helsestasjonen med henne, og da viste det seg at hun hadde gått ned 90 g på 1 uke! Hadde fullammet frem til det! Vi begynte med flaske med mme, og hun er en helt annen jente nå! Spiser med god appetitt, sovner av seg selv i sprinkelsenga på kvelden og er storfornøyd når hun er våken! Kan fortsatt bli sinna når hun blir overtrøtt da ;)

Er ikke sikkert det er det samme med babyen din, men det kan jo være lurt å sjekke om baby legger på seg nok?!?!

Lykke til!!! Ikke noe som er verre enn å bekymre seg for sine små!

Klem fra

Skrevet

Hmmm, hvis det fortsetter sånn bør jeg kanskje ta turen innom helsestasjonen og veie henne litt oftere da... Har forresten prøvd å gi henne både pumpa mm og mme på flaske, men det funker heller dårlig... Men hva kan være grunnen til at hun plutselig ikke vil spise når jeg har nok melk da?

Skrevet

Denne siden har hjulpet meg masse

http://ammehjelpen.no/

Der kan du lese om mulige grunner til at hun ikke vil die.... Hos oss tror jeg det var fordi det rett og slett gikk for sakte å få ut melka. Fikk resept på en nesespray på hs som hjelper utdrivningsrefleksen. Den var supereffektiv! Men hun gadd ikke spise lenge nok til å få ut den fete melka allikevel! Litt lat hun loppa mi, så mye bedre med flaske her! De trenger jo ofte litt tilvenning til flaske også! men hvis du vil amme, og ikke gi flaske ville jeg prøvd å få tak i den nesesprayen... Syntocinon heter den....

Skrevet

Ellers så går jo vekt, søvn og spising litt i perioder hos disse små da! Men er du bekymra er det jo bare å ta en sjekk :)

Skrevet

Har vært på kontroll i dag, og hverken legen eller helsesøster var noe bekymret, mente at dette nok var helt normalt. Lilletulla legger flott på seg:) Så håper hun finner ut at hun skal spise som før igjen snart, hvis ikke så tusler jeg meg opp på helsestasjonen for å veie henne neste uke igjen. Takk for svar alle:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...