Glow2011 Skrevet 7. mars 2011 #1 Skrevet 7. mars 2011 Etter mislykket IVF forsøk i januar fikk jeg mensen som normalt 14 dager etter innsett og er nå på dag 36 i neste syklus. Skal i gang med frysefosøk nå, så begynner å bli litt stresset for om kroppen bare kan hoppe over en syklus? Hadde nedregulering med spray i 15 dager i forbindelse med IVF forsøket, så lurer jo på om det henger i og forsinker det hele.... Etter aborten i høst har jeg hatt sykluser på 29-30 dager og er nå straks på dag 37...... Er vel ikke vits i å ringe klinikken, de kan vel ikke gjøre noe ting? Tar gjerne i mot erfaringer her jeg sitter og venter :-)
Hansine lengter sårt Skrevet 7. mars 2011 #2 Skrevet 7. mars 2011 Hei. Syklusen min er veldig stabil 28-29 dager, men sist etter IVF forsøket fikk jeg mensen en dag før jeg skulle teste. Neste gang fikk jeg den 1 og en halv uke etter / ca 39 - 40 dager. Det var kjempe frustrerende, siden jeg bare var interessert i å komme i gang igjen med spray. Håper for din del at du får den fortere enn svint nå. Enn så lenge får du smøre deg videre med tålmodighet. Lykke til!
Glow2011 Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. mars 2011 Tusen takk for svar :-) Får jo bare smøre meg med tålmodighet, er jo straks på dag 38, så den må jo bare dukke opp snart.....om den da ikke bare hopper over og ikke kommer før om 2-3 uker. Men da har vel jeg blitt gal i mellomtiden ;-) Men greit å vite at det ikker unormalt. Pleier å si at jeg de siste 3 årene har deltatt i VM i Venting, med varierende suksess. Noen ganger veldig god og andre ganger (sånn som nå) ekstremt dårlig :-) Trodde jeg var forberedt på en litt senere mens, men tenkte sånn 4-5 dager, ikke halvannen uke +.... Jaja, den som venter på noe godt....... venter i hvertfall ;-)
fru frukt Skrevet 9. mars 2011 #4 Skrevet 9. mars 2011 Hei Glow! Jeg har vært gjennom inseminasjonsforsøk og IVF selv (sitter akkurat nå på pinebenken for å finne ut om IVF3 har gått bra) og syklusen har ofte vært lang i etterkant av forsøkene. Legen min har flere ganger skrevet ut noen piller som fremprovoserer menstruasjon. Han har anbefalt dette for å "få systemet skikkelig i gang igjen" (jeg hadde en tendens til å få små og ujevne blødninger jeg ikke var sikker på om kvalifiserte til betegnelsen menstruasjon) Lykke til! PS: Jeg bor i utlandet, og jeg finner ikke navnet på medisinen jeg nevner i felleskatalogen over medisin i Norge. Men det finnes helt sikkert noe tilsvarende. Det aktive stoffet i medisinen er "dydrogesteron"
shalin Skrevet 9. mars 2011 #5 Skrevet 9. mars 2011 Jeg tror det er helt normalt at syklusen kan bli litt forandret,min ble forlenget med 7-8 dager.
Stjernemagnolia Skrevet 9. mars 2011 #6 Skrevet 9. mars 2011 Kjedelig å sitte og vente for å sette igang igjen. Blir litt smågal for ikke å snakke om usikker på hva som skjer når man har blitt oppsatt til uttak. Har regelmessig syklus men etter først forsøk så det for meg ut som eggløsningen ble forskjøvet og det føltes som om kroppen ville sette igang mensen hver dag de siste to ukene før jeg fikk mensen. Jeg fikk mensen 15 dager senere enn normalt. (Alt ordnet seg for oss på Riksen og det ble satt igang nytt forsøk den syklusen.) Spurte sykepleieren på Riksen om det var normalt med endringer i syklusen etterpå men det var ikke normalen. Skal ha nytt forsøk igjen og de har satt meg opp med normal menssyklus denne gangen også. Det finnes tabletter som kan sette igang mensen. Spurte Riksen om å få disse men fikk til svar de ikke skriver ut resepter for dette for oss med normale sykluser. Klem og lykke til med neste forsøk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå