Gå til innhold

Hva gjør dere for å holde katter unna? Kom med deres beste tips! :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Dette er noe jeg er intressert i også! Alle naboene her har katt og de bæsjer hele hagen vår full både sommer og vinter. Noen med tips til oss? Har prøvd den Catoff, men virker ikke her : ( Er desperat altså, ungene får det på klærne og tråkker i det nesten daglig! Irriterende!!

Det er nesten så jeg får lyst til å foreslå noe helt annet, gitt... Grrr.... Her lusker det også drøssevis av katter rundt omkring og jeg hater at de er nødt til å komme hit og drite.

Btw: Det hjelper ikke at man har hund, heller, for kattene er ute når bikkjene er inne... Pepper hjelper ikke, edikk hjelper ikke... Er vel bare CatOff vi ikke har prøvd, tror vi må gi det en sjanse.

Annonse

Gjest eelis+kian ♥

Har dere noen forslag som kan brukes i vogn?

Kattene her er ikke så veldig på å tisse på trappa, men de har lagt sin elsk på barnevognen. Per idag er den parkert i bilen, men det er litt tungvindt når bilen står parkert tre hundre meter fra leiligheten. Jeg la en oppkuttet løk i vognen sist gang de tisset i den, og det funket mot lukta, men ikke for å holde kattene vekke. Kan jeg bruke det derre CatOff i vogna, eller?

Det er fullt mulig å holde katter borte med å skremme dem.

Finner du katt i vogna så tramp mot den mens du lager freselyder.

Katter som sniker rundt husveggene kommer sjeldent tilbake etter man har spylt dem bittelitt med hageslangen eller kastet en bøtte vann etter dem. (ikke bøtta,kun vannet såklart)

Så denne på anonym, og hvis det stemmer er det jo bare å ta en prat med katteeier, slik at de kan ta ansvar for sitt eget husdyr. Du skal jo ikke behøve å ha utgifter for andres husdyr!

http://www.advokatenhjelperdeg.no/spor_advokaten/60725/61165

"Båndtvang gjelder ikke for katter, slik at katter kan i prinsippet "gå løs". Derimot har ikke katter rett til å ferdes fritt. Eier av kattene har ansvaret for at eget husdyrhold ikke blir en ulempe for naboer. "

Utdrag fra teksten i linken.

Har også hørt at det hjelper å kaste vann etter dem, men hvor populært er det i et tettbebygd borettslag? Hehe...Skulle gjerne gjort det..

Tror forøvrig at husdyr er det som topper hva naboer krangler mest om. Det og gressklipping og snømåking.

Mannen satte forøvrig fra seg sine nye sko et par minutter på trappa, og jammen klarte en kattesnik å gjøre fra seg oppi den ene. Argh! Er det rart man blir frustrert?

Vi har egen katt,og flyttet til nytt nabolag i fjor. De andre kattene lå jo da på verandaen min og ventet på stakkars lille pusen min for å banke den.

De fikk noen bøtter vann i hue ja.

Ingen anmeldelser i etterkant p\å meg;-)

Går så fint atte:-P Og vann er jo veldig humant da,fremfor endel andre alternativer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...