Gå til innhold

Medicus

Rooxy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia...

Har noen her inne erfaring fra Medicus i Trondheim??

Jeg og samboer skal på utredning der, så setter stor pris på erfaringer derfra :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring med Medicus er veldig bra. Vi hadde en lege som heter Erling og er en veldig behagelig lege. Positiv og fått kjempebra oppfølging. Hvis jeg har lurt på noe og ringt til Medicus har jeg fått snakke med flinke sykepleier og legen jeg hadde :). Var til Medicus i slutten av November.

Skrevet

Jeg var der i går på undersøkelse siden jeg ikke får mensen, har ikke hatt det på 2 mnd.. Å jeg syntes han jeg har var veldig kald og upersonlig, å følet jeg ikke fikk noe svar :( Jeg har Terje... Å jeg har hørt så mye bra om han, men etter møtet i går så levde han ikke opp til forventningen :( Jeg må ha en lege som ikke føler at jeg er til bry.....

Skrevet

Uff. det er så vondt når man ikke blir tatt på alvor av en lege. Skulle egentlig ha han man fikk Erling i stedet av en eller annen grunn. Kjenner jeg er glad for det nå ja.

Fikk du ikke noe fornuftig svar av legen?

Skrevet

Det kan du være hvis det er sånn han er... Nei, ingenting, han målte eggstokker og slimhinne.. Men han snakket bare over hodet på meg til sykepleieren som satt og noterte målene. Tror det er lenge siden jeg har følt meg så lita..

Så hvordan går det med prøvingen?? Skal dere slutte å prøve?

Leste det du har vært igjennom, helt uvirkelig..

Skrevet

Oj, det var lite proft! Du fikk ikke med deg hva han kom frem til?

Vi har satt prøvingen på vent og vi tenker begge på hva som er best for oss. Blir nok å snakke sammen om tankene om hva vi mener om dette om ikke så lenge. Redd for å mislykkes en gang til og hva det kommer til å gjøre med meg.

Er ufattelig vondt å gå igjennom denne prosessen, og blir bare værre og værre for hver gang.

Må si det kom som lyn fra klar himmel at han ga oss ett nytt håp.

Skrevet

Bare at slimhinnen var litt for tykk, sikkert fordi jeg ikke har hatt mensen på lenge også overhørte jeg at han sa at jeg hadde veske i buken... Det var det... Ingen forklaring på hvorfor jeg ikke har hatt mensen eller noe. Å det der betalte jeg 350kr for.

Det skjønner jeg veldig godt, har dere noen barn fra før??

Har du noen du kan snakke med?? Noen som vet hva du går igjennom??

Skrevet

Sykepleierene der er veldig greie og bruker å forklare hva legen har oppdaget. Ring de i morgen og si det som det er at du følte at du ikke fikk noe ut av timen med legen så forklarer hun det for deg, Har ringt de mange ganger selv og fått forklaring på ting jeg lurer på...tanker som kommer osv.

Vi har barn fra før men ikke sammen.

Er nok ikke noen som vet hva jeg går igjennom foruten sjefen min som har taushetsplikt. Vil ikke inkludere andre i det jeg går igjennom. Er så masse meninger om alt at jeg ville bare blitt mer forvirret:)

Skriver med noen her inne som går igjennom det samme og det hjelper meg MYE:)

Skrevet

Hun sa heller ingenting.. Føler at jeg må smøre meg med tålmodighet å vente til alle blodprøvene er tatt, men kan jo ikke ta de 4 siste før syklusen begynner.. Blir bare forvirret og stresset av alt dette.

Det er bra, jeg å snakker masse med sjefen min..Han får høre mye rart :P Alle tanker og følelser.. Også hjelper det å få snakket med han sånn at jeg får litt orden på tanken før jeg skal hjem å snakke med samboeren..

Prøvde å snakke litt med ei venninne, men det gikk dårlig :( Hun er nå gravid å alt bra.. Å jeg klarer ikke delta :( Klarer ikke unne henne det jeg ønsker meg mest her i verden...

Skrevet

Veldig synd at du ikke blir tatt på alvor. Så du skal utredes og ta 4 blodprøver i en syklus fra mens til mens?

Du skrev at du ikke hadde hatt mens på 2 mnd..stemte det?

Har du barn fra før?

Jeg skjønner deg såååå godt når det gjelder å prøve å involvere seg i noen som er gravid.

Skrevet

Ja, på dag 3, 10, 20 og 24... Litt vanskelig når mensen uteblir..

Stemmer det, hadde det siste 8 januar.....

Ingen barn fra før :( Har ikke truffet den rett før nå :) Å når jeg endelig har funnet han å livet mitt er nesten perfekt, mangler bare barnet, så klarer jeg ikke gå lengre enn uke 8....... Veldig frustrerende! Å alle sier at siden jeg "bare" er 26 år så er det ikke noe å stresse med..De har aldri vært i en sånn situasjon..

Skrevet

Samme blodprøvene som jeg tok det.

Jeg fikk time 5 dager etter sist blodprøve og svar på om det var noe feil.

Har du mistet mange ganger?

Hvis man lengter etter ett barn er det likegyldig hvilken alder man er i! Savnet er der uansett! Ord sårer og man burde blitt flinkere til å tenke seg om hva man svarer før man sier noe. Det finnes ingen dumme spørsmål, men dumme svar er det noe som heter, og jammen er det riktig:)

Skrevet

Noe feil??

Jeg har mistet 3 ganger det siste året... Alle før uke 8..

Nettopp, men når man ikke kan sette seg inn i situasjonen så er det ikke lett å vite hva som er riktig...

Skrevet

De kan finne ut om man har eggløsning og tar prøver av stoffskiftet og masse andre ting for å se om det kan være årsaken til habituell abort. Så måtte mannen min levere sædprøve for å se om det var noe med sædkvaliteten.

Håper de finner ut noe i ditt tilfelle. Hos meg fant de ut at jeg må øke Levaxin siden jeg har lavt stoffskifte. Sist så var det BO så det er ikke godt å si om det ville ha virket dersom det var ett foster der.

Ikke lett å si de riktige ordene når noen sliter... du har rett i det:)

Skrevet

Stoffskiftet er normalt, det sjekket vi i sommer tror jeg det var...

Sædprøven ble levert i dag å var helt fin :)

En del av meg håper at de ikke finner noe, men det skal bli litt godt hvis de gjør det også... Da får man i allefall svar :)

Hva er BO, det har jeg aldri hørt om....

Skrevet

Blighted ovum (BO)er når egget blir befruktet og det dannes en morkake, men ikke noe embryo. Man får positv test og føler seg like gravid som ellers. Eggposen vokser som den skal men det er ingenting inni:(

Håper inderlig du får den hjelpen du trenger til at spiren klamrer seg fast i 9 mnd:)

Klem

Skrevet

uffda... Jeg vet alt om den følelsen når testen blir positiv, alt av håp! Men å så få beskjed om at det ikke er noe foster der må være grusomt..

Jeg håper du finner roen og styrken til å gi det et nytt forsøk :) Du som har barn fra før vet jo hvor stor gevinsten er :)

Det håper jeg også...

Klem

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei Rooxy

Får ikke svart på pm fra deg da innboksen din mest sannsylig er full. Tror du må slette noen meldinger:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...