LilleMagen Skrevet 7. mars 2011 #1 Del Skrevet 7. mars 2011 Jeg sliter litt med sosial angst, og det vet min beste venninne. Og her om dagen fikk jeg melding fra en bekjent på facebook om at ""ALLE" snakket om hvor negativ jeg er. Og at jeg måtte skjerpe meg, for ingen liker å være sammen med så negative folk". Dette var pga TO stakkars statuser jeg hadde hatt på facebook ang nattevåk og skriking og at jeg holdt på å tørne. IRONI ikke sant............... Greit nok, jeg tåler å høre sannheten. Men så kunne min bestevenninne fortelle meg (etter jeg hadde sendt masse meldinger til henne der hun først ikke svarte, men endelig svarte tilslutt), at dette hadde hun visst om lenge - at folk syntes om meg. Men at det ikke var hennes ansvar å løpe til meg hver gang noen personer snakket stygt om meg. Jeg har spurt henne flere ganger om det har vært noe galt, for det er en følelse jeg har kjent. Man har liksom en radar på slik... Greit nok igjen, jeg har aldri sagt hun skal være barnevakten min. Men hun skal jo liksom være bestevenninna mi, og vi skal stå sammen i tykt og tynt, og støtte hverandre. Og så kan hun ikke en gang sparke meg litt på leggen når hun synes jeg oppfører meg litt dumt, slik at jeg kan få sjangs til å skjerpe meg før jeg driter meg for mye ut. Jeg var så dum å tok dette opp med henne, at hun måtte jo ikke være redd for å være ærlig mot meg, og at jeg ikke likte at hun løy til meg. (Hun beskyttet meg ikke, hun har bare ikke radar for slik dessverre). Så da begynte hun å forsvare seg med de merkeligste fraser, som ikke var endel av problemet engang, for at hun skulle stille seg selv i et bedre lys. Og jeg sitter nå plutselig igjen uten en bestevenninne... Var det jeg som overdrev eller? Forventer jeg for mye av henne eller noe, innen det å være ærlig? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142992169-har-jeg-lov-til-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffa-eller-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Skippertaksdronning Skrevet 7. mars 2011 #2 Del Skrevet 7. mars 2011 Det første jeg tenker her er hvem trenger fiender med en venninne som henne.. Nei, jeg syns ikke du overdrev. Om man skal kalle seg bestevenninne, og bevisst holder tilbake informasjon som kan potensielt skade den andre, har man etter min mening ikke lenger rett til å kalle seg venn. Så rent personlig syns jeg hun dret på draget, og you`re better off without.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142992169-har-jeg-lov-til-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffa-eller-langt/#findComment-142992194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimera Skrevet 7. mars 2011 #3 Del Skrevet 7. mars 2011 Kanskje hun visste at du ville bli veldig lei deg? Med sosial angst er man ofte ovendrevent opptatt av hva andre syns, og man analyserer alt til det negative. Så kan hende hun ikke ville at du skulle tenke så mye, på det, for hva betyr det vel hva andre synes? Ok, du er negativ av og til, og det er det jo lov å være. De som snakker stygt om deg av den grunn er ikke verdt å bry seg om, Du er god nok som du er, og du trenger ikke å tenke på hva andre mener om deg, Man klarer ikke å bli likt av alle, det er helt umulig og et enormt strev som er helt bortkastet. Så ikke tenk mer på det, si det til venninnen din at det ikke er noen big deal lenger, og om hun velger å ikke fortelle deg hva andre sier om deg, så er det helt greit. Du bryr deg ikke, du skader jo ingen med å være negativ til tider. Hva med dem da? Som sier stygge ting om deg... lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142992169-har-jeg-lov-til-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffa-eller-langt/#findComment-142992614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. mars 2011 #4 Del Skrevet 7. mars 2011 jeg går ikke å forteller til folk hva andre har sakt om dem, det er ikke min jobb. men jeg sier i fra om jeg er uenig der og da. det er fryktelig mange ting folk sier i frustrasjon som de egentlig ikke mener der og da, om alle skal gå rundt og fortelle at X sa ditt om Y, så blir det tredje verdenskrig fort. men nå har ikke jeg venner som jeg liksom skal stå sammen med i tykt og tynt uavhening av hva som skjer heller. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142992169-har-jeg-lov-til-%C3%A5-v%C3%A6re-skuffa-eller-langt/#findComment-142992660 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå