Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syntes dere om bruk av navn som allerede er i bruk i familien?

Er veldig glad i navnet Olav og vil gjerne ha det på vår sønn.. Men så er det jo typisk at søskenbarnet til mannen har en sønn som heter Olav..

Men vi bor jo i Stavanger, de bor i Oslo og vi treffes kanskje 1-2 ganger i året..

Har det da noe å si? Selvom oldeforeldrene til disse barna får 2 oldebarn som heter det samme?

Hmm..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det syns jeg du trygt kan gjøre.. De blir jo bare tremeninger.. Og som sjeldent ser hverandre.. :)

Skrevet

Olav er et flott og tradisjonsrikt navn, som jeg ikke ser at din manns søskenbarns navnevalg setter en stopper for. At tremenninger har samme fornavn er vel ikke problematisk? Verre om de får samme etternavn også, da hadde jeg blitt sur. Olav er jo et navn folk veldig ofte har bakover i slekta, kanskje dere også? Da er det i alle fall lett å argumentere for. Slå til på Olav! Deilig å høre noen her inne som ikke skal ha navn fra topp ti-lista, eller navn som man ved litt ettertanke skjønner kommer inn der snart. Ikke minst er det flott med et norsk navn.

Skrevet

Takk for svar!

Godt å høre :) Nei, de heter ikke det samme til etternavn så burde jo ikke ha noe å si :)

Vil ikke ha navn fra topp 10 lista.. HUFF! Mange fine navn på den lista altså, men vil ikke at mitt barn skal gå i klasse med mange som heter det samme, iallefall ikke når det finnes så mange andre fine navn også som folk har glemt litt bort virker det som..

Skrevet

Vi ha tenkt på Olav Andre, har en sønn fra før som heter Magne Ivar, de blir evt., oppkalt etter familie begge to :)

Skrevet

min mann og fetteren hans heter det samme, så gjør d om u vil :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...