OktoberPrinsesse10 <3 Skrevet 7. mars 2011 #1 Skrevet 7. mars 2011 Min datter på 5mnd er ikke stor begeistret for å ligge i dypvognen lenger.. Hun klager og sutrer om hun må ligge der.. Tar nå lang tid før hun sovner der også.. Men så lurte jeg på.. Når kan man bytte over til sportsdelen? Hun sitter jo ikke selv enda, er det en "regel" at de skal kunne sitte før de sitter i sportsvogn? Også syns jeg å huske noe om 6mnd..? Blir glad for svar
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 7. mars 2011 #2 Skrevet 7. mars 2011 Du kan fint bytte over til sportsdelen nå, sålenge den har full liggestilling, samtidig som du kan tar ryggen opp ett hakk, slik at hun kommer litt opp:) Legg for eks en pute el. ved rumpa\korsrygg, så hun sitter behagelig. Jeg har byttet over til sportsdelen nå, gutten vår er 6mnd å ble for stor for bagen. Det har gått veldig fint, å det er storstas for han å sitte mer opp på tur:) hehe. Lykke til:)
OktoberPrinsesse10 <3 Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 7. mars 2011 Da skal vi bytte over i morgen:) Tenker jeg hun blir glad for å se litt når vi er ute å triller imorgen:) Hun prøver lissom å komme seg litt opp å se når hun ligger i dypvognen.. Hehhe.. Da blir det sportsvogn og stor jente.. Takk for svar og tips ang pute:)
Gjest Skrevet 7. mars 2011 #4 Skrevet 7. mars 2011 Jeg bytta når vesla var ca 5 mnd.. Hu blei for lang, og ville også sitte litt.. Hadde ryggen oppe på nest nederste hakket, og hun var fornøyd.. Følte det var veldig greit å kunne bruke seler også for hun trakk seg opp med armene men klarte ikke å sitte.. Bare husk på at barnet blir litt mer ubeskyttet i sportsvogna, så du passer på bekledning ut fra det..
Gjest Skrevet 7. mars 2011 #5 Skrevet 7. mars 2011 Å ja... En ting til... Hvis hun sklir mot sidene med overkroppen kan det være lurt å rulle sammen helseteppe eller lignende og legge langs sidene..
Gjest poäng har fått baby <3 Skrevet 7. mars 2011 #6 Skrevet 7. mars 2011 Jeg tok nettopp ut softbagen fra vogna (Teutonia Mistral) og tok på en vognforlenger. Minien min (født i august) stortrives nå i vogna. Han får ligge på nest laveste hakk, altså han får se litt av verden. Og vognforlengeren gjør at det likevel er lunt og det ser ut som om det er en dypvogn. Helt genialt! Kanskje det finnes en vognforlenger til din vogn også? Bare husk at bebis ikke kan sitte med rett rygg i vogna før bebis kan sitte seg opp av seg selv. Men å ligge på nest nederste hakk går bra i våken tilstand
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå