Gå til innhold

Dere som fødte på Riksen - besøksregler på barsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på hva som gjelder for besøk på barsel på Rikshospitalet nå.

Har født der tidligere, og da var det besøkstid fra 18-19 for alle som ønsket å komme, ellers var pappa og søsken velkommen hele dagen unntatt siesta midt på.

Har hørt rykter om at det nå er strengere mtp hvem som kan komme mellom 18-19 også. Stemmer det? Eller gjelder fortsatt det jeg beskriver over?

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte på riksen nå i desember og da var det ikke lov med andre besøk enn far (og evt søsken) oppe på avdelingen. Man måtte ut av avd for å treffe alle andre. I tillegg var det siesta mellom 14 og 16 tror jeg. Da måtte også pappaen ut.

Skrevet

Oii, hvorfor er det så strengt der? Er selv fra Lofoten og fødte i Bodø, hadde besøk av venner og bekjente til alle døgnets tider :)

Skrevet

Jeg fødte på Riksen i November og spurte hvorfor det var så strengt ang besøk (det stemmer det som er skrevet over her. Kun far og søsken kan komme). Fikk da til svar at når svineinfluensaen herjet som værst, innførte de disse strenge reglene. Når den roet seg, var barselkvinnene så fornøyd med løsningen, at de valgte å fortsette å ha det sånn.

Jeg synes det var utrolig deilig at det ikke var masse besøk der, for man ligger på 2. mannsrom. Og det er ikke værre enn at man går ned i kafeteriaen og møter venner/familie om de vil komme! Ellers er man jo der bare noen dager, og det er jo masser av tid å vise frem vidunderet når man er hjemme igjen! :)

Skrevet

Bare pappa og eventuelle søsken som får komme på besøk inne på selve avdelingen nå ja! Og det stemmer at disse nye reglene skyldes svineinfluensaen- og at de blir opprettholdt fortsatt fordi det ga en mye roligere atmosfære og derfor ble foretrukket fremfor den gamle ordningen (jeg fødte der i september, og fikk lov til å ha min mor på besøk der inne istedet for pappan den ene dagen, siden han var på jobb da og ikke kunne komme uansett)

Skrevet

Takk for svar! Da vet jeg hva som gjelder og kan informere ivrige gjester:) egentlig litt deilig å vente med masse besøk til man er hjemme igjen synes jeg da. og skal ta ks denne gangen så da er jo ikke formen helt på topp de første dagene heller. 17 dager igjen - gleeder meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...