Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 7. mars 2011 #1 Del Skrevet 7. mars 2011 Jeg har jo skrevet et litt fortvila innlegg tidliere om de anbefalingene jeg fikk av legen om å holde meg mest mulig unna både melk, fett, og hveteprodukter, og det har vel gått sånn måtelig greit med god dose disiplin. Men jeg kjenner det blir litt kjipt i lengden så jeg tenker at jeg må ha oppskrifter på f.eks knekkebrød, brød, sauser, +++ Alle tips som fører til at kostholdet mitt ikke får meg til å dø på meg av kjedsomhet mottas med stor takk! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142991935-har-f%C3%A5tt-invilget-gallebl%C3%A6reoperasjon-og-trenger-desperat-hjelp-til-%C3%A5-legge-om-kostholdet-noen-som-har-oppskrifter-%C3%A5-dele/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Ariadne# Skrevet 7. mars 2011 #2 Del Skrevet 7. mars 2011 hei=) jeg ble galleblæreopperert for 2,5 år siden. hadde i forkant 4-5 anfall pr uke, til tross for helt fettfattig kost, ikke egg etc. men etter operasjonen spiste jeg fettfattig i ett par uker, før jeg gradevis gikk tilbake til mer normalt kosthold. vil bare legge til at mens jeg slet med anfall, ca 6 mnd gikk jeg ned 27 kg. spiser nå mye sunnere enn jeg gjorde før anfallene startet. pr idag har jeg ikke gått opp de kg jeg gikk ned, men spiser helt normalt. er ingen ting jeg ikk ekan spise. drikker ikke melk, men det er fordi jeg ikke liker. spiser yoghurt hver dag. spiser hveteprodukter som brød knekkebrød o.l. spiser også det jeg har lyst på av godteri, kaker, potetgull o.l uten anfall. til og med juleribbe kan jeg spise. send meg en mld om det er noe mer du lurer på =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142991935-har-f%C3%A5tt-invilget-gallebl%C3%A6reoperasjon-og-trenger-desperat-hjelp-til-%C3%A5-legge-om-kostholdet-noen-som-har-oppskrifter-%C3%A5-dele/#findComment-142992024 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 7. mars 2011 Hei, takk for svar og oppmuntring ;-) Grunnen til at jeg ikke skal spise hvete inntil videre ihvertfall er at jeg får litt dårlig fordøyelse av det. Det kan provosere frem anfall ifølge legen min. Jeg er laktoseintolerant i tillegg, så det må jeg jo holde meg langt unna, galleblære eller ikke. Og i jula fikk jeg et nytt anfall pga pinnekjøtt og tofu is. Skulle gjerne hatt oppskrifter på knekkebrød og sånn, slik at jeg ihvertfall kan forsikre meg om at ting ikke skjer før operasjonen :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142991935-har-f%C3%A5tt-invilget-gallebl%C3%A6reoperasjon-og-trenger-desperat-hjelp-til-%C3%A5-legge-om-kostholdet-noen-som-har-oppskrifter-%C3%A5-dele/#findComment-142992145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå