lillespire08+10 Skrevet 7. mars 2011 #1 Skrevet 7. mars 2011 Har så smått begynt med grøt (4mnd). Fikk idag 2 spiseskjeer med grøtpulver og vann, spiste alt (ville ha alt, gråt etter mer!). Et par timer etterpå gråt hun hysterisk! Hjelp, er det mest sannsynlig grøten? Bruker ikke å gråte sånn vanligvis.. Huffameg. Tør nesten ikke prøve med mer grøt..:/ Men er vel sånn at magen må vendes til det. Glad jeg ikke ga det før leggetid iallefall. Hvordan har det gått med dere andre første gangen babyen fikk grøt?
OktoberPrinsesse10 <3 Skrevet 7. mars 2011 #2 Skrevet 7. mars 2011 Hei du:) Jeg er ingen ekspert, men har lest at det er anbefalt å gi den første grøten (altså et par ganger iallefall) med morsmelk istede for vann. Vis du feks skal lage smaksporsjon, så bruker du like mye morsmelk som det står du skal bruke vann. Også blander i grøtpulveret.. Min datter på 5mnd fikk grøt for første gang forje uke, brukte morsmelk. Og hun fikk kanskje 1spiseskje.. Tenkte å starte tilvenningen rolig.. Øke gradvis etterhvert. Hun reagerte ikke. Hun var blid og fronøyd som alltid:) Og hun syns det var sikkelig deilig! Stor koset seg:) Så hun gleder seg nok til det kommer mer grøt på tallerken:) Men kanskje det er lurt å ikke gi så mye, vis det var magevondt hun fikk første gangen..? Begynne med mindre mengder.. Lykke til med fortsettelsen:)
Gjest Skrevet 7. mars 2011 #3 Skrevet 7. mars 2011 Jenta mi fikk velling før hun fikk grøt, og det gikk veldig bra.. Bland litt grøtpulver i mme eller mm og la det være ganske tynt.. Da kan du øke tykkelsen etterhvert og venne magen gradvis på grøt.. Jeg startet med 1 skje risgrøt i flaska, men du kan også lage mindre mengde og gi med skje.. (Vesla elsket å få det på flaske, og strålte når hu fikk den. Var nok godt med annen smak)
mammatetogansketette:)) Skrevet 7. mars 2011 #4 Skrevet 7. mars 2011 starta med under en tesje første gangen. Var vel oppe i to tesjeer etter fire-fem dager tenker jeg. Reagerte ikke i det hele tatt, bortsett fra at de etterhvert fikk annerledes avføring og drakk mindre melk:)
Gjest Skrevet 8. mars 2011 #5 Skrevet 8. mars 2011 Hun gomlet i seg og var fornøyd Eneste konsekvensen var at det tok 4 dager før noe kom ut, og da i en ny konsistens med ny farge og lukt... Jeg startet med to skjeer med div babymat fra hun var 4 mnd, så magen var på sett og vis vant med slikt før hun fikk grøt da hun var nærmere 5 mnd
millak Skrevet 8. mars 2011 #6 Skrevet 8. mars 2011 Begynte med grøt for et par uker siden, hun er nå 5mnd. Lagde smaksprøveporsjon de 2 første gangene,og det bare skled ned. Nå lager vi med 1 dl vann. Var litt urolig etter 1 gangen.tok 2 dager før det kom noe ut ga henne litt sviskesaft og det satte fart på sakene. Nå er det ingen problem,så er nok bare litt hardt til magen i starten.
kinaputten Skrevet 8. mars 2011 #7 Skrevet 8. mars 2011 min lille plutt synes grøt er noe merkelige greier og svelger ikke uansett konsistens Men vi forsøker igjen og igjen hver dag og regner med at det løsner seg snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå