Gå til innhold

Dere so har prøvd Farris som behandling mot trøske i munnen til baby.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det? Har hørt om mange som bruker en q-tip, men skal man skrape det av eller bare dytte det på tungen. Må jo gjøre litt vondt for lille om jeg virkelig skraper eller?

Håper noen har noen gode råd, for den mixturen vi har fått på resept er pyton å gi. Hun begynner bare å skrike og får veldig vondt i magen. En skikkelig seig guffe...

Skrevet

Jeg dyppet en Q-tip i Farris og strøk den over tunga. Og så kokte jeg smokkene og flasketutene hver kveld. Ble borte etter noen dager

Skrevet

å håper virkelig det hjelper med farris her i gården også. Da leser jeg deg slik at du ikke skrapet vekk belegget men strøk? Hvor mange ganger om dagen gjorde du dette Vinterflickan? Jeg har en sånn sterilisator. Håper det holder å bruke denne etter hvert måltid..

Skrevet

Jeg bare rullet Q-tipsen m/farris over tunga til vesla da hun hadde trøske. Gjorde det en gang- og borte var det:)

Skrevet

Jeg brukte masse farris, det hjalp ikke i det heletatt.

Ga medisiner og de hjalp, men 2 mnd senere kom trøska

Nå gjør jeg ingenting med den! Den forsvinner av seg selv etterhvert, og aaaaaaaalt peset sist gidder jeg ikke igjen. Hun blir ikke plaget av det så det for ordne seg selv rett og slett

Skrevet

Så det vil gå bort av seg selv etterhvert uten behandling?????

Skrevet

Vi kranglet med snuppa om å få den grusomme Mycostantinen i henne uten at det hadde effekt. Til slutt dyppet jeg også q-tipsen i blå farris og strøk det over der trøsken var og etter kort tid var alt borte. Jeg gjorde dette etter hver amming vel og merke og brukte rikelig med farris.

Skrevet

Måå bare spørre alle sammen her, er dere sikre på at det var trøske babyen din hadde???

Min gutt har alltid hatt hvitt belegg på tunga, og da jeg var på 6ukers kontroll spurte jeg legen om hun kunne se på det, da tok hun en trepinne og prøvde å skrape det vekk (altså hun kunne ikke bare se om det var det) for hvis det satt fast så var det trøske, hvis det gikk bort når hun skrapte så var det bare melkebelegg.

Helsesøster hadde også tidligere sagt til meg at det var ikke noe farlig med hvitt belegg på tunga (bare melkebelegg) men hvis det ble gult så kunne jeg ta kontakt...

Nå er han 2.5mnd og nå har han nesten ikke belegg lenger.

Tenkte at dere som har prøvd farris og det gikk bort med en gang, kan jo hende det bare var melkebelegg??? (bare en tanke:)

Skrevet

Littlefairy

Ja, helt sikker på at det var trøske. Hvite flekker på innsiden av lepper, på gommene og tungen. Jobber på barneavd og fikk den gang en barnelegekollega til å se på det. Mycostantinen tok det meste, men ettersom den var en kamp å få den i henne kuttet jeg det ut. Farris funket supert, men det kan jo tenkes at medisinen hadde gjort grunnarbeidet. Det var uansett belegg igjen over alt da jeg startet med farris'en.

Skrevet

Jeg begynte med det i går fo å prøve.

Istedet for q-tipsen så tar jeg en sånn gasklut rundt pekefingeren og dypper den i farris, så får jeg lillegutt til å åpne munnen og da smører jeg det på en måte utover i flere omganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...