Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Henger meg på her.

Orker ikke "hysteri", som jeg har hatt de siste 2 ppèr, hvor skuffelsen har blitt så stor. Derofr ikke testet etter el, da jeg har veldig stabil syklus, og har hatt utslag på tidligere el tester, og regner da med at det er i orden.... Hadde el denne uken, og ble lagt inn aksjer på forhåpentligvis riktig tid;o)

Nå håper jeg å IKKE bli gravid siden jeg skal til New York i mai, og ikke ønsker julebaby. (hehe, prøver bare å lure meg selv, og skulle jeg bli gravid, blir jeg verdens lykkeligste julebaby mamma, haha) Er også under utredning, så får vi se hva som hender...

Finnes det noe UKE 13 liste??? Alltid moro og følge med dere andre her inne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk tom for el tester i går :( Den er sein, som forige mnd.

Er nå på dag 16 så satser på at det er i dag ;) Orker ikke kjøpe nye, har en cb monitor klar til pp3 dersom det ikke klaffer denne gangen.

Legger inn aksjer ganske ofte for å være sikker :)

Satser på ikm lørdag eller søndag da :)

Lykke til :D

Skrevet

Ps : Laget en uke 13 liste :D

Sleng dere på ;-)

Skrevet

Bra at du laget ikm-liste, jeg har allerede slengt meg på :-) Har en merkelig følelse av at det har klaffet denne mnd, noe som er helt bortinatta ettersom vi kun fikk lagt inn én aksje. Og ikke vet jeg helt sikkert når EL var, heller... Hehe, rare lille hodet mitt :-)

Hvordan er det med dere andre? Noen magefølelse?

Skrevet

Fine lykketallet 13!

Jeg fikk EL 5 dager forsinket denne måneden, hadde nesten gitt opp og tenkte jeg ikke fikk noen EL denne måneden, da kom den. Kjedelig, for da hadde vi jo brukt opp det meste av "kruttet" til mannen en uke før...og svømmerne lever vel ikke SÅ lenge? Men fikk lagt inn en aksje i går (på EL-dagen) og får bare krysse fingrene!

Tipper jeg har IKM ca. 1. april. Men nå er jo tydeligvis syklusen ganske forstyrret, sikkert fordi jeg hadde SA i begynnelsen av februar.

Har allerede utstyrt meg med en "4 dager før" test fra apoteket, og er SÅ klar for å teste. Forrige gang hadde jeg allerede svidd av 3 negative tester før en "4 dager før" ble positiv akkurat 4 dager før ;-)

Håper neste uke går i en fei så vi kommer fort til den fantastiske uke 13!!!

Skrevet

magefølelsen sier meg at her bor det en liten spire. Har ømme pupper, noe jeg pleier å få rett før tanta, men det er jo over 1 uke til ikm, så derfor tar jeg det som et tegn på graviditet. Blir spennende å se :) Det som er så deilig denne pp er at jeg stresser overhodet ikke!! "Klaffer det ikke denne mnd - nei så klaffer det vel neste" er holdninga mi. Jeg er jo bare 34 år, og kan sikkert få barn i 10 år til tenker jeg :) Noen av dere andre som begynner å få symptomer?

Skrevet

Wow, kan du sende over litt antistress? Jeg er 32, og føler meg nesten gammel her inne... Absolutt alle venninnene mine har nylig fått baby eller er gravide, så føler meg litt utafor.

Har forresten litt ømme pupper jeg også, men tror det er innbilling for det er tross alt bare et par dager siden EL. Litt tidlig å kjenne symptomer nå ;-)

Takk igjen for innlegget ditt, tror jeg har gravd meg litt lenger ned enn nødvendig :-)

Lykke til!!!

Skrevet

Nå er det 1 uke igjen til IKM (hvis ikke kroppen har lurt meg, da), og jeg kjenner jeg begynner å lete etter symptomer allerede... Hehe. Er jo tidlig enda, men litt spenning i hverdagen må man da ha? Det eneste så langt er utrolig masse utflod. Vet ikke om det har noen betydning, men det er i hvert fall mye mer enn vanlig.

Andre som har startet jakten?

Skrevet

Søren-klype...eller egentlig et fryktelig værre utrykk...her har mannen vært å skadet seg slik at noe spirelaging har vært helt umulig..:-(

Da er nok løpet kjørt for oss, vi får prøve igjen neste måned.

Skrevet

Uff, så dumt, Bomsa! Ikke en pitteliten mulighet engang? Her ble det lagt inn kun en aksje, men lever fremdeles i et lite håp. It ain't over 'till the red lady sings... :-)

I går fikk jeg ganske kraftige stikninger i eggstokkområdet, og legger det til i lista mi over (innbildte?) symptomer, hehe.

Ingen andre uke 13-jenter som er pratesjuke?

Skrevet

Jeg er pratesjuk. Husets minstemann har akkurat sovna og jeg koser meg her inne i ro og fred. :-)

Er 8 DPO i dag og ikke lenge før jeg kan teste :-) Har ikke så mye symptomer, muligens noe murring i mage/rygg. Men kan godt være pga at jeg går og står mye på jobb.

Men kosser sikkert til å ta en test i helga en gang... hehe.

Skrevet

Ja, her skal det testes senest søndag (og da blir det sikkert lørdag, hehe). Tror jeg er 9 DPO, så teoretisk sett kan det jo vises allerede i morgen, men skal prøve å drøye i det lengste.

Har du mange barn fra før da, bosin? Vi har en gutt på straks 16 mnd, så hadde vært fint med en ny spire nå med tanke på aldersforskjell. Men her i huset er det liksom ikke bare å bestille etter når det passer best... :-b

Skrevet

Har to gutter. En på 9 år og en på 17 mnd. Så omtrent like lenge siden sist for oss da:-) Jeg har ikke gått på prevensjon siden fødsel. Sluttet å amme da han var 13 mnd. Nå er syklusen stabil (bortsett fra en SA sist syklus). Vi hadde håpet på enda tettere, men brukte 6-7 mnd sist gang før det klaffet.

Dette blir nok vår siste, så nyter denne prøvetiden og gleder meg like mye til å teste hver gang :-)

Skrevet

Morsomt at vi har gutter som er nesten like gamle :-) Vi har heller ikke brukt prevensjon etter fødsel, men fikk ikke igjen mensen før jeg slutta å amme da han var 1 år. Prøvingen startet ikke før etter jul, så er kun i 3 pp enda. Sist brukte vi 5 år, så blir mildt sagt overrasket om det klaffer allerede nå, men er gøy å teste og kjenne på forventningen. Vi er jo så vant til å vente at jeg blir ikke så veldig skuffa når TR kommer. Blir nok vår siste også (om vi i det hele tatt klarer å få flere). Kroppen min er ikke laget for å produsere barn, men ønsker søsken til junior. Har gitt oss selv 1 år i første omgang, så får vi se om vi evt. forlenger fristen om det ikke har blir noe resultat før den tid.

Skrevet

Oi, fem år er lenge! Så bra et det kom en liten til slutt da, og håper dere får enda en! :-) Jeg fikk igjen mens da han var 10 mnd. Har vært stabile de siste 4-5 syklusene. Ble gravid men spontan aborterte i uke 6-7. Men fikk EL til noemal tid nå så venter i spenning :D

Tenker dere har vært igjennom ganske mye siden det tok 5 år sist. Men deilig å kose seg med en liten mens man prøver på den neste, da går tiden litt fortere. Masse lykke til iallefall!!! Og kjekt om vi får til å følge hverandre litt :-) Hadde vært gøy å havne på desember ;-)

Bruker du teste så fort det er mulighet for positivt, eller venter du å ser om mens kommer?

Skrevet

5 år er nok litt over snittet, ja, men det gikk egentlig ganske greit. Vi hadde vel mer eller mindre gitt opp ganske lenge før spira satt, snakket om adopsjon og andre alternativer. Men så plutselig, helt ut av det blå (og med sex kun en gang den mnd) ble det en positiv test. Var ganske sjelven da, ja...

Morsomt om vi kunne gått inn i desember-klubben sammen :-) Er alltid gøy med noen man kan følge.

Jeg kommer nok til å teste i løpet av helga. Første pp så testa jeg ikke i det hele tatt, og TR kom som forventa. Neste pp så hadde jeg hamstra billigstrimler, så da ble det en del testing. Fikk noen svakt positive tester, og da måtte jeg jo selvfølgelig teste minst en gang om dag etterpå, hihi. Mensen var også forsinket, så begynte så smått å håpe på klaff, men plutselig ble testene negative igjen. Var sikkert en såkalt kjemisk graviditet. Men fikk smaken på testing, så nå blir det bare å kjøre på :-D

Skrevet

slenger meg inn her:) ikm den 29 tror jeg, hvis syklusen er riktig etter sa.

har blitt helt testoman denne mnd, huff.

men i dag måtte jeg ta en el test for morro skyld (sist testet jeg positivt med el test når jeg var gravid) og den ble positiv :) så hååååper at det blir en positiv test om ett par dager:)

håper lykken er her denne mnd for oss alle :)

lykke til jenter :)

Skrevet

Tigerlise... , dere er jo et klart bevis på at man ikke skal gi opp. Håper den sitter litt raskere denne gangen, det fortjener dere.

Er det noen grunn til at det tok så lang tid tror du? Hvor gammel er du?

Selv har jeg vært ganske avslappet til prøvingen inntil det plutselig ble babyboom i vennegjengen, da ble jeg litt stresset, og er under utredning nå. Utrolig hvordan det påvirker en med så mange gravide rundt seg.

Venter IKM om en uke, og regner med at det ikke klaffer denne runden heller, og håper denne holdningen skal hjelpe;o) hehe....Skal prøve å la være å teste før IKM, men dør av spenning når det nærmer seg, så går nok på en smell,hihi. Har innbilte "symptomer" hver måned...

Skrevet

Er jo ingenting som er bedre enn når en test sier gravid! Så ikke rart at vi blir testomaner :P Jeg tenker ta en test søndag, da er jeg 11 dpo, så sjansen for positivt er jo der.

Beundrer virkelig alle som blir prøvere over veldig lang tid. Det er nok en stor påkjenning. Men desember 2011 håper jeg det kommer til å bli født mange englebarn. :-)

Symptomer? Jeg er litt sliten nede i ryggen. Men det er det eneste.

Ha en flott dag alle sammen! Jobb.....

Skrevet

Jaja, da klarte jeg ikke å holde meg lenger, og svidde av en test i dag, hehe. Var selvfølgelig blendahvit, men hadde ikke forventet annet. Er såpass lenge til IKM at løpet ikke er kjørt, men vet jo at sjansen er liten med den dårlige innsatsen vi hadde denne mnd :-)

Evigoptimist: Jeg er 34 år, var 32 da jeg ble gravid med førstemann, så alderen er helt klart ikke på min side. Er flere grunner til at vi ikke er så fruktbare også. Hadde en exu for 6 år siden. Under ks fant de ut at dette hadde ødelagt den ene eggstokken (eller var det egglederen?), noe som selvfølgelig ikke gjør saken noe bedre. Men er jo fullt mulig å bli gravid likevel altså. Dessuten har jeg sjögrens syndrom, en autoimmun sykdom som kan gjøre at kroppen min prøver å frastøte seg spirer. I tillegg har svømmerne til mannen min noe redusert kvalitet. Så samlet sett er vi ikke super-fit til å lage barn, men går jo tydeligvis an :-)

Under svangerskapet fikk jeg forresten en gedigen mage, noe som medførte et relativt stort brokk. Dette gjør at jeg ser ekstremt gravid ut når jeg blir oppblåst eller har spist mye. Er jo ingen magemuskler som holder ting sammen. Dette er ikke særlig kult, men kan heldigvis fikses med operasjon. Har operasjonsplass liggende "på vent", men bør ikke gjennomføre den før jeg er ferdig med å få barn. Ble derfor anbefalt å prøve å lage en til så fort som mulig... Så nå har vi gitt oss selv ett år med prøving. Kan jo hende vi drøyer den grensen litt dersom det ikke har klaffet til den tid, men er i grunnen litt gira på å få igjen kroppen min innen rimelig tid også. Ikke bare det estetiske, men kan faktisk kjenne innvollene når det rumler luft inni der. ÆSJ! Kan jo ikke være bra?

Jaja, da har jeg fått skravla litt om meg selv igjen, hehe.

Har du starta utredningen? Hva har de gjort så langt? Håper dere får hjelp sånn at du snart sitter med en liten voksende huleboer :-)

Skrevet

Så artig å høre om dere damer...:-)

Jeg har også en gutt fra før...han er litt eldre enn deres, han blir 2 år nå 4. april....har nevnt det "litt" tidligere.

Jeg 35år så vi håper å bli gravide snart (og at den sitter) siden jeg er såpass gammel.

Hadde bare sex en gang før EL, og det var ganske lenge før også....nesten en uke...:-(

Jeg har blitt gravid to ganger med bare sex en gang i syklusen, så det er fullt mulig....:-)

Men jeg tror ikke det har vært så lenge før EL da.

Ellers bor og jobber vi i OSLO, fikk brev fra kommunen idag om at vi har fått barnehageplass også....så det har vært en fin uke foruten det kneet til mannen.

Skrevet

Det er en del livserfaring her merker jeg. Gode damer og prate med :)

Håper inderlig det klaffer for dere snarest!

Jeg kan ikke klage, har en på 9 år som jeg blei gravid med på den dagen vi bestemte oss (visste lite om EL og sykluslengde den gang). Bare bestemte oss for at vi ville ha barn. Visste bare at jeg kunne teste 14 dager etter... og gravd var jeg.

Litt flere år på rompa så tok det 6-7 mnd før den satt med han som nå er 17 mnd. Og det er jo ikke lengre enn at det bare er spennende. :-) Å nå venter vi i spenning igjen.... Og tror jeg er så svak at jeg tar en test i morra :D Men viser det negativt 10 dpo så trenger jo ikke det bety noe som nevnt tidligere her :-)

Håper vi brates mer iløpet av helgen :-) God helg!

Skrevet

God herlig morgen!! Som nevnt over tok jeg en test i dag, 10 dpo. Og gravid! Håper så inderlig at dere får de samme strekene og kommer inn i desember! :-)

Hadde en SA forrige syklus og ble gravid på første EL etter SA.

Så nå går vi for at det kommer en mini 9.desember. :D

Masse lykke til alle sammen!

Skrevet

Fantastisk!! Den første gravide i uke13 klubben, gratulere..:-)

Måtte alle som en få positiv test iløpet av uke 13..:-)

Skrevet

Skal si du har vært gjennom litt av hvert, Tigerlise..., men er imponert over hvor positiv og optimistisk du virker. Regner med det har vært endel ups and downs gjennom de årene, men for en lykkerus det må ha vært når dere fikk nr 1.

Jeg har startet utredning, dvs jeg har tatt blodprøver som var helt normale. Nå skal jeg til gynekolog med UL den 4.april, så får vi se om de finne noe. Jeg har superstabile sykluser, og testet positivt på el testene, men man vet jo aldri. skader ikke å sjekke, siden det straks runder året siden jeg sluttet på p-pillen.. Jeg er 33 år, så føler jo at tiden går veldig fort, hvertfall hvs man ønsker seg en liten flokk, hehe.

Nå får vi bare krysse fingrene for positive tester i uken som kommer:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...