LilleElise Skrevet 7. mars 2011 #1 Skrevet 7. mars 2011 Hun er nå 8,5 mnd. Har gitt siden hun var 6 mnd. Bruker nesten en time på en halv brødskive. Brekker seg om bitene ikke er kjempesmå. Har prøvd forskjellig pålegg, og hun liker jo pålegget. Bare føler alle andre babyer er så gode på å spise brød. Noen som har tips?
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 7. mars 2011 #2 Skrevet 7. mars 2011 Så rart, jenta mi brakk seg når bitene var for små hun. hehe eneste tipset jeg har er å være tålmodig og gi henne noe anna i stedet. knekkebrød, grov kavring osv. Kanskje hun liker det bedre? Går som regel i faser det med maten. Jenta mi elsker middag i f eks 2 mnd men plutselig skal hun ikke ha det i det hele tatt og brekker seg f eks av ris som hun da elsket dagen før.
tromsøjenta Skrevet 7. mars 2011 #3 Skrevet 7. mars 2011 Min gutt er heller ikke så flink med de brødskivene... Han er 9 mnd og vi har jobbet forsiktig med saken siden han var ca 7 mnd. Dvs han var blitt flinkere å spise brød, men etter spysyka for en uke siden har han nektet totalt:-( Før spysyka (prøver det samme nå,men det går ikke så bra) brukte jeg å smøre margarin på begge sidene av brødet. Skar det så i SMÅ biter og smurte litt pålegg på hver bit etter hvert som han spiste. Når han ikke ville ha mer mosa jeg resten av brødet jeg syntes han burde spise (mellom en halv og en brødskive uten skorpene) sammen med frukt (ferdigmos eller så mosa jeg banan eller avocado der og da). Da kunne han spist nesten ubegrenset tror jeg. Han spiser generelt godt til måltidene som ikke inneholder brød. Jeg har nå tenkt å ta noen dagers pause fra brød og heller gi andre ting.
*smula* Skrevet 7. mars 2011 #4 Skrevet 7. mars 2011 Eldste her spiste ikke brødskiver skikkelig før han var over 1 år. Så det ble grøt 2-3 ganger om dagen, i tillegg til frukt og middag. I starten i bhg spiste han grøt når de andre spiste brød. Men etter 1 mnd i bhg var han i gang med brødspising, tror det hjalp å se hva de andre barna gjorde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå