Smørblomsten<3 Skrevet 7. mars 2011 #1 Skrevet 7. mars 2011 Hei! Jeg har en liten tass som har oppdaget hendene sine. Han sikler og spiser på de hele tiden og nå ser jeg at han har blitt så rød og sår på fingrene sine stakkar. Hva gjør man - gir dem sutteklut ?
Nat27 Skrevet 7. mars 2011 #2 Skrevet 7. mars 2011 Kanskje du kan prøve med smokk eller sutteklut som en avveksling. Eller evt. noe annet han kan tygge litt på... Ellers er det egentlig ganske viktig at de får lov å ha fingrene i munnen, det er faktisk mye på denne måten de lærer seg hvordan hendene fungerer. De oppdager også hvordan de kan bruke tungen og kjevene og øver rett og slett på både spisebevegelser samt artikulasjon. Det er ikke alltid det bare er kløing i gommene og sugebehovet som slår inn, m.a.o... Men så klart - når de blir sår er det jo ok å passe på at ikke det får utvikle seg. Det jeg har gjort med småtten her når han er litt rød på fingrene er rett og slett å ta bomullsokker/votter på hendene. Det skåner jo huden litt, samtidig som han får ha hånden i munnen. Begynte med dette da han enda ikke klarte å holde klut og leker/biteringer selv. har vært en hit her, hvertfall
Smørblomsten<3 Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 7. mars 2011 Takk for svar og tips om bomullshandsker - det skal vi prøve ut. Er egentlig ikke bekymret over at han utforsker hendene sine, men det ser bare så vondt og sårt ut. Han tar smokk, men kun når han skal sove og leker har han foreløpig ikke fått helt teken på ennå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå