Gå til innhold

Kontaktlinser og amming - andre som er tørre i øynene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

klarer nesten ikke å bruke linser.. er dette normalt når man ammer, eller bør jeg sjekke øynene mine?

Fortsetter under...

Skrevet

Du er ikke alene..! Tenkte ikke noe videre over det før jeg så innlegget ditt- men jeg har faktisk måtte gått over til å bruke brillene mine :P Har jo sånne øyedråper, men litt håpløst å skulle dryppe seg i øynene 40 ganger om dagen.. :P

Skrevet

hmm.. nei, det har jeg ikke lagt merke til! Riktignok blir de tørre av og til, men det er nok mer fordi jeg er trøtt og litt dårlig til å huske å bytte dem ofte nok (ammetåka ligger fortsatt tykk ja;)

Skrevet

Jeg var veldig tørr på øynene da jeg var gravid. Kunne ikke ha linsene på mer enn 2-3 timer, så ble til at jeg nesten ikke brukte de. Nå, 9 mnd etter fødsel, er jeg fortsatt mer tørr på øynene og får lett sprukne blodkar om jeg bruker linsene. Tenkte i begynnelsen at det var fordi jeg sov lite, men nå sover jeg jo ikke riktig så lite... Ammer fortsatt.

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Jeg sliter alltid med tørre øyne om vinteren.. Men jeg hadde det vel litt i sommer også, da guttungen var nyfødt. Jeg tror det kom at at jeg var konstant trøtt pga lite søvn og for ikke å snakke om oppstykket søvn.. Jeg har alltid blitt tørr i øya når jeg blir trøtt, selv uten linser..

Skrevet

hmm, ja.. det kan jo selvsagt være trøttheten.. merker jeg er helt sår i øynene når jeg ammer på natten. logisk! ja, ja.. forfengeligheten går åt skogen med liten baby, gitt :-)

Annonse

Skrevet

Åh det har kanskje en sammenheng ja. Jeg er også tørrere på øynene nå, og trodde det kunne være synet som var blitt verre. Da kan jeg vente litt med den synssjekken da :)

Skrevet

Måtte nesten slutte å bruke linser i svangerskapet. Klarte nesten ikke å skrape dem ut på slutten av dagen... Har blitt bedre nå syns jeg, men siden jeg kjøpte briller jeg trives greit med, så bruker jeg ikke linser like mye som før..

Skrevet

jeg er så tørr at det halve kunne vært nok (ops høres ut som om jeg snakker om noe heeeelt annet, hehe)

nei seriøst, jeg spurte optikeren min og hun sa at det var helt normalt, noe med hormoner og greier. Har byttet til mere bløte linser og synes det har hjulpet litt, men er fremdeles tørr og trøtt på øynene om kvelden.

må nok bare belage oss på at dette er nok en ting som er i ubalanse så lenge vi ammer, har feks hårdotter som faller av hver gang jeg rører meg i håret, not nice.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...