Gå til innhold

Når man blir satt tilbake nesten en uke på UL...

Anbefalte innlegg

Syntes det var litt rart at jordmor satte terminen min til 29. juni. Tidlig UL- målinger i uke 12 (tatt privat av en ekspert i fosterdiagnostikk) ga meg termin 23. juni. Kan ikke skjønne at graviditetstesten i det hele tatt kunne bli positiv når den ble det, da ville jeg i så fall vært befruktet bare en drøy uke... (Det var CB digital)

Bare undrer litt og lurer på om jeg bør være forberedt på at jeg kommer til å føde litt før tiden.... Vet jo at det er flere som blir satt enda mer tilbake, men begge de forrige svangerskapene ble termin bare korrigert med en dag på UL.

Fortsetter under...

samme her, ble satt tilbake 11 dager, ut fra det så skulle jeg ikke fått positiv test når jeg fikk det og har da isåfall kjent liv siden uke 9...trodde ikke det var mulig jeg da men...får vel bare stole på at dem kan det dem driver med da. med de tre andre ble ikke termin regulert noe i det hele tatt...jaja

Bare tro på den terminen du selv har regnet ut. Da min svigermor gikk gravid med sine barn jobbet mannen ute, og var kun hjemme i noen perioder. Hun visste når det måtte skjedd, men jordmor ga henne likevel en annen termin. Hun sa det hele tiden at da måtte hun blitt gravid på mystisk vis, for mannen hennes hadde ikke vært hjemme da jordmor beregnet befruktning. Hun stod på sitt og sa klart i fra hvilken dato hun mente var rett, og akkurat presis den datoen ble gutten født :) Så stå på ditt, det er sikkert rett. Gutten hennes, min samboer, var bare en liten baby rett og slett ;)

Jeg ble også satt tilbake 11 dager på ordinær ultralyd i dag. Syns det var litt drøyt, men jeg har hatt tre ultralydet, en i uke 6+0, 14+1 og i dag 16+6.

Alle viste - 10-11 dager i forhold til menstermin. Kan ikke gjøre annet enn å stole på de :)

er jo ikke alltid ul termin stemmer heller...er stor forskjell på barna, mine 3 barn har alle vært små og hatt hodemål på 32 og 33 da de ble født, og som regel på ul går de etter hodemålene på babyen så kan være de tar feil på det. på min andre ul viste alle mål uke 20 utenom hodemål som viste uke 18 og det var det de regner ut terminen etter.., med nr.2 og 3 regulerte de ikke terminen pga hodemålene til nr.1 ved fødsel så er egentlig rart de ikke så på dette denne gangen.men får jo bare stole på det læll, uansett om jeg selv ikke tror dette stemmer...

Annonse

Terminen settes vel i forhold til hvordan barnet vokser, ikke hvor langt man egentlig er på vei. Jeg ble flyttet bare 1 dag, men vet akkurat når befruktningen skjedde og når terminen skulle være, så det går mer på målene som blir tatt på ultralyden.

Jeg ble satt tilbake 13 dager! Det vil si at jeg testet helt klart poitivt ca 9-10 dager etter befrukting..

Mens terminen min var 06. juli, men ble flyttet til 19.juli på ordinær UL. noge jeg ikke helt tror stemmer, pga jeg følte meg gravid før jeg da har blitt det + jeg ligger over på magemålene.

Blir spennende å se hva som stemmer.. Eneste jeg er redd for er at jeg skal gå lenge over UL termin, viss det egentlig er menstermin som er rett, med tanke på fare for babyen....

Da jeg var på privat ul for noen dager siden,så ble jeg satt fram 5 dager. men siden jeg brukte eggløsningstester og den kun slo ut en dag og den dagen ble jeg gravid,så er jeg ganske sikker på når jeg ble befruktet,og grav testen ble positiv akkurat 9 dager etter eggløsningen,som også da vissnok skal være den tidligste dagen etter eggløsning som den kan gi utslag på. så tror babyen min bare er bitte litt stor,og at min egen beregnede termin stemmer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...