Gå til innhold

Vektnedgang når man ammer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gjort noen små endringer i kostholdet mitt nå etter å ha spist alt jeg har hatt lyst på og mer til de siste 6mnd. Har virkelig kosa meg og dermed begynte jo vekta å stå stille og de siste graviditetskiloene sto bom fast. Nå har jeg kuttet søtsaker og begrenser matinntaket til 1600-1700 kalorier om dagen. I tillegg har jeg vært flink til å trimme (turer med vogn),men har ikke trent noe særlig hardt.

Det jeg lurer på i denne forbindelse er hvor vidt det er uheldig eller greit med en vektnedgang på 1-1,5 kilo i uka når man ammer??(dettte er ikke mitt mål -men realiteten de 2 siste ukene. Målet mitt var ned 0.4 i uka, noe som sikkert vil stabilisere seg). Selv om reduksjonen skjer på naturlig vis? Tenker jo litt sånn at kiloene hadde forsvunnet gjennom amming hvis jeg bare hadde hatt litt bedre selvdisiplin - litt tidligere. Men jeg vil ikke risikere at melka minker eller at melka utsettes for unødvendige miljøgifter grunnet slanking. Er det noen av dere som har litt mer peiling enn meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk Vimsa! Den artikkelen var bare helt super, nå er jeg mye klokere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...