Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #1 Skrevet 6. mars 2011 Daglig ser jeg folk her inne skrive f.eks. "ja, men du kan jo dra dit fordet om (eller fordetom). Det heter "fordet"! Det heter heller ikke "fordi om", eller andre stupide varianter! Så vet dere det!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #2 Skrevet 6. mars 2011 Jeg har aldri hørt om ordet fordet. Derimot: Ja, men du kan jo dra dit fordi om (du ikke vil)! Så du tar feil du også kjære deg
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #3 Skrevet 6. mars 2011 Nei, det er i alle fall feil. Det heter for dét. eks: - Han er en dust. - Ja, men han kan vel være flink til å danse for dét. På skotsk sier gamle Robert Burns "for a' that", som betyr "for alt det". En fyr er fattig, men han kan være en helt "for a' that".
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #4 Skrevet 6. mars 2011 Du har aldri hørt om ordet "fordet"? Seriøst? Og den setningen du skrev som eksempel er ikke gramatikalsk riktig. Det skal ikke være "fordi om", men "fordet". Takk for at du illustrerte poenget mitt så godt, ditt nepeskrell! ;-)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #5 Skrevet 6. mars 2011 Det er vel strengt tatt to ord og skal skrives som to. Men nå skal jeg ned og pule, hei hopp og godnatt, kjerringer! Dere krangler vel videre for dét?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #6 Skrevet 9. mars 2011 Du fremstår som veldig uvitende HI. Google "innrømmelseskonjuksjoner" så får du se at "fordi om" er riktig. Fordet er i beste fall dårlig norsk. Fordi om-dama
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå