Gå til innhold

Redd for vektøkning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner jeg er litt redd for å gå opp kjempemye i vekt når jeg blir gravid neste gang. Med guttungen la jeg på meg 30 kg. Jeg fikk tidlig bekkenløsning og klarte ikke å gjøre så mye. Akkurat nå mangler jeg fortsatt 15 kg på å være tilbake i "før-gravid" vekt, så derfor er jeg livredd for å legge på meg masse i neste svangerskap igjen. Jeg er innstilt på å komme meg på trening så mye som jeg klarer, og prøve å begrense inntaket av usunn mat, men jeg må likevel si at jeg er litt bekymret. Jeg jobber nå med å prøve å gå ned i vekt, men vekta har stått rimelig stille den siste måneden, til tross for at jeg har kuttet ut både godis og brus i ukedagene, og kommet meg en tur på trening i ny og ne.

Har dere noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta heller av å slapp av med det nå, så tar du deg på g når du har fått de barna du skal ha :)

Skrevet

Finn deg en kostholdsretning du kan leve med, resten av ditt liv. Det finnes mye forskjellig, men når man oppdager hvor man trives, så er det helt fantastisk!

Lagt om kostholdet mitt helt, jeg, og er i så mye bedre form enn jeg har vært på årevis. Og som hyggelig bieffekt har jeg gått ned noen kilo også, av maten alene. (Har gått over på lchf (low carb, high fat) og kroppen er happy)

Som jeg sa, så finnes det masse forskjellig, men hvis du er redd for å legge på deg under svangerskapet, så er det jo enda viktigere å ha gode rutiner på maten til neste graviditet. Spesielt om du er ekstra utsatt for bekkenløsning. Da hjelper det lite om du har vektkontroll med trening nå, hvis du blir immobil i svangerskapet :-|

Men, du kan vel kanskje prate med en ernæringsekspert (-fysiolog)? Kanskje? Som kan hjelpe deg med tips og råd med tanke på at du kanskje ikke kan være noe særlig fysisk?

...skjønner du er litt tilbakeholden siden du la på deg så mye første gangen. Men, få orden på kostholdet nå, så slipper du å tenke så mye på det dagen du er gravid igjen.

Masse lykke til, uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...