Gå til innhold

Hva gjør dere når barna er skikkelig forkjølet med ekkel hoste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 14 mnd som har blitt skikklig forkjølet. Hun hoster og har mye slim i luftveiene. Får så vondt av henne spesielt når hun sover. Da surkler det fælt.

Hun er slapp om dagen og øynene er halvsløve. Kankje en eller to grader i feber.

Tenker det er virus som man ikke får gjort så mye med, men nå er de så små, så blir litt engstelig.

Hva gjør man når de er så forkjølet? Skal jeg se det litt ann? Ta henne med til legen? Er det noen andre råd eller tips jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg tenkte som deg og så det an, men til slutt tok jeg henne med på legevakta. Vi kom inn først og det hun måtte få medisin gjennom maske. Jeg ble litt paff fordi jeg ikke oppfattet henne som så syk, men det viste seg at hun hadde bronkiolitt (som som oftest er forårsaket av RS-viruset). Hun hadde kun feber i perioder, og ikke den dagen vi var på legevakta. Heretter har jeg lært meg å dra en gang for ofte til legen... : )

Skriver ikke dette for å skremme deg, men det du beskriver ligner veldig på sånn datteren min var. Var jeg deg ville jeg tatt henne med til legen. Når hun sover kan du forresten sørge for at hodeenden på sengen er høyere opp ved å bruke bøker til å bygge opp. Det hjelper på pusten.

God bedring til jenta di!

Skrevet

hei.. sønnen min på 16mnd var sånn, reise til legen. vart sendt videre til sykehuset og der fant de ut at han hadde rs-virus. vi var der i 3 dager sånn at han fikk medisiner for å løsne slimet.

jeg anbefaler deg å ringe legen.

Skrevet

Takk for gode svar. Det hadde jeg ikke tenkt på.

Betiller time til legen. Heller en gang for mye enn for lite.

Skrevet

Min jente på 16 måneder har fått tilbake hosten sin, hun har hatt falsk krupp x antall ganger, men det beste jeg har gjort er å gi henne varm solbærsirup med honning, dette er noe som løser opp slimet, verdt og prøve. Hun får veldig lett falsk krupp men etter jeg begynte å gi henne det når hun begynte å hoste så ble slapp hun unna.

Hun har feber av og til hun og, men hoster mest om kvelden/natta og morran.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...