Gå til innhold

Tror dere det stemmer at en blir gravid når en ikke tenker på det?

Anbefalte innlegg

Hører jo støtt og stadig om folk som blir gravide ved et uhell, mens mange som prøver aktivt og bruker eggløsningstester og diverse kjerringråd gjerne bruker måneder og år på å bli gravid..

Eller er alt bare tilfeldigheter?

Fortsetter under...

Vanskelig å si.

Men det stemte på sett og vis for meg. Etter nesten 1 års prøving ga jeg opp håpet og bestilte time til lege for å finne ut om noe var galt. Hadde ikke tenkt å prøve noe mer aktivt før jeg hadde vært der.

Men så føltes det samtidig feil å kaste bort en eggløsning, så vi hadde sex en gang, helt på tampen av eggløsningen. Trodde aldri det skulle bli noe. Men det ble klaff det gitt.

Så legetimen jeg hadde bestilt til å starte utredning, ble første svangerskapskontroll i stedet for :-)

Kan kanskje også legge til at neste graviditet ble av den uplanlagte sorten. Brukte ikke prevensjon fordi det tok så lang tid første gang, og vi var litt uforsiktige litt for nært en eggløsning en syklus, og mer skulle ikke til. Var forøvring første gang vi hadde sex på en god stund også.

Men babyen er absolutt ønsket og velkommen allikevel.

Anonym 22:29

Vi prøvde iherdig i 3 mnd med sex maaange ganger i uka, jeg saumfarte kroppen for symptomer og stressa egentlig vilt verre... Og ble desto skuffa når testen var blank.

Bestemte meg i 4 pp at jeg skulle ta det med ro, ha sex når vi ønsket, og IKKE lete etter symptomer fra 1 dpo. Så ble testen positiv etter en pp med sex 3 ganger og bare en gang i nærheten av EL. Så for vår del stemmer det nok..

Veldig takknemlig for at det gikk allerede i 4 pp:)

Har hørt om mange tilfeller hvor folk prøver i åresvis, og når de endelig har bestemt seg for å gi opp, da blir de gravid. Eller de som tilslutt adopterer istede, så blir de gravid.. Så jeg tror det det ligger noe i det..

Kan jo være tilfeldigheter også.. noen blir gravid bare de ser en penis (litt satt på spissen såklart:-), Mens andre bruker bare lang tid.. likevel, at det er en liten sammenheng der, tror jeg så gjerne.

Vi skal snart prøve på nr 2, og jeg håper jeg klarer å ikke fokusere så mye på det. Blir jeg gravid i år, så blir det nesten 6år mellom de, og det synes jeg er veldig mye.. kan jo ikke garantere at jeg blir gravid i år, men håper selvsagt jeg er det før året er omme..

Annonse

Nei. Jeg syns det er frekt å si til folk som har prøvd lenge, å si at det bare er å slappe av. Jeg tror nok stress har noe å si, men da snakker vi om type stress som er av en litt annen sort enn "bare slapp av, så sittern".

Det er nok tilfeldigheter, men det stemte her.

Vi hadde prøvd 1 år og hadde begynt å snakke om å bestille legetime.

Så langt kom vi aldri, og jeg ble gravid den mnd vi ikke prøvde fordi mannen var så mye borte på jobb :)

Førstemann satt på tredje forsøk. Hadde aldri trodd det skulle gå så kjapt.

Trodde andremann skulle sitte like kjapt, og jeg tempet, fant EL osv., men vi brukte 13 prøveperioder før den satt denne gangen.

Jeg har alltid hatt lyst på mange barn, men pga. en økonomisk situasjon vi kom opp i nå i høst, bestemte vi oss for å ikke få flere barn helt enda. Jeg skulle begynne på pilla, gikk bare og ventet på mensen. Men... Den kom aldri!! Da hadde jeg jammen blitt gravid uten å tenke på det!! Og den måneden hadde vi sex bare en gang. Bare tilfeldig at det klaffet akkurat... Men skal sies at jeg ser på dette barnet som en gave da, selv om det ikke var planlagt. Jeg tror det var en mening med at vi skulle få et barn til nå! :-)

Så hos meg stemmer det faktisk at "stress" forsinker graviditeten. Da jeg slappet helt av og ikke tenkte på det, ble jeg gravid...

I følge forskningen stemmer dette IKKE.

Like lite som at man ikek blir gravid pga stress (da burde jo f.eks mange Afrikanske kvinner ikke bli gravide når borgerkrigen raser og sulten gnager)

Som en eks prøver, jeg vil ikke bli gravid lengre pga helseproblemer, så hvis mensen klusser seg er jo jeg litt bekymret for at jeg skulle ha blitt gravid.

Ikke minst, de første årene sammen slurvet vi de luxe med å bruke noe for å forhindre graviditet, uten at noe som helst skjedde.

13 år siden vi droppet prevensjonen (blir jeg gravid greit, hvis ikke, greit var liksom innstillingen, hadde ikke hørt om EL tester, ante ikke når i måneden som var "bra" visste svært lite om alt frem til 8 år ca etter vi ble sammen hvor jeg da begynte med utredningene.

Er jeg gravid?

Nei

Vil jeg ha barn?

Nei for gammel og for mye kroniske sykdommer.

Blir jeg gravid?

Nei ;-)

Nei, jeg tror ikke på det. Jeg har vært til utredning på riksen og ifølge legen der var det bare tull. Noen vil alltid bli gravide helt tilfeldig etter mange års prøving, og da forteller man/hører man gjerne historier som dette. Ingen forskning som støtter det i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...