Gå til innhold

Når er det vanlig at flaskebarn slutter helt med flaske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini her på 1 år har kun fått en flaske mme ganske lenge nå, resten vanlig mat. Hun får den på morran. For det første er det utrolig praktisk at det går fort og greit, og for det andre så koser hun seg så inderlig med den flaska! Men hun trenger den jo ikke, ernæringsmessig sett....

Når er det vanlig at de er helt flaskefri? Hvor lenge er det "greit" å fortsette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke, men jenta mi får seg ei flaske med melk hver kveld etter kveldsmaten. Hun er snart 17 mnd.

Burde kanskje snart slutte, men hun koser seg slik med den:/

Skrevet

Mitt flaskebarn (hvis man kan skrive det slik:p) sluttet helt av seg selv med flaske når hun var 11 mnd, var en sultestreik periode...men prøvde ikke etter denne perioden å få inn flasken igjen..:)

Vet en vennine byttet ut mme sakte men sikkert med vanlig melk isteden for...og syns ikke selve flasken er noe å stresse med før de blir litt eldre..:)

Skrevet

Jenta mi er et år og har sluttet med mme-flaske. Pakket de bort og gikk over til vanlig melk. Hun har ikke hatt rene melk måltider siden hun var ca 8mnd.

Skrevet

Min datter er 15 mnd og får en flaske med vanlig melk både morgen og kveld fortsatt. Koser seg veldig med den, og drikker bare vann til maten. Eldstemann holdt på til han var 2.5 år, den på kvelden fikk han for å "roe seg" før leggetid, men kuttet ut da han ETTER flaska hoppet i sengen.

Har kuttet ut flaska i perioder der hun har hatt vondt i magen etc, og det er ikke noe problem uten, men ser heller ikke problemet med å gi flaske til de er et par år..

Skrevet

jenta vår på 1 år og 7 mnd for ei koseflaske i sengen når hun legger seg :)

Skrevet

Melk i sengen er FY!!! Hull i tenner, vet du...

Jenta vår på 22 mndr får de fleste kvelder en flaske før tannpussen, men de siste 2-3 mnd har det vært laktosefri melk (intolerant), ikke mme.

Skrevet

Jeg ville gått over til vanlig melk nå. Man kan starte med kumelk ved 1-årsalder. Så er det opp til deg om du ønsker å gi den på flaske eller fra kopp. Mange fortsetter med flaske fordi det er kos for barnet og da får det i seg all melken som regel.

Samtidig er det viktig at barnet får øve med vanlig kopp.

Skrevet

Min jente bli 2 år i juni. Slutta med flaske for 6 mnd siden. Hun drikker kun av glass nå =)

Skrevet

Vi slutta med flaska rett rundt 1års alder. Bytta ut tuten i flaskene med en tutekopp tut og det funket fint. Nå drikker han nesten bare av vanlig glass eller kopp. Har med en drikkeflaske på tut når vi er på tur også står det gjerne en drikkeflaske på bordet i stua når vi er hjemme sånn at han kan drikke når han er tørst. Nå er han 21mnd

Skrevet

sønnen min har kun fått flaske, aldri blitt ammet.

Men han sluttet av seg selv når han var ca 10 mnd. Og da har jeg ikke akkurat pushet han til å ta mer flaske.

Men synes vel kanskje når barnet er 15-16 mnd at det er på tide å slutte....

Skrevet

Sluttet når tulla var 11 mnd da fikk hun kald kumelk på tutekopp. Jo eldre de blir jo vanskeligere er det å slutte.

Skrevet

Vi slutta med flaska da hun var 1 år gammel, og siden har hun bare fått vann, fra aventkopp. Hun er nå 17 mnd. Vi begynte å trappe ned på mme flaska da hun var 11 mnd, og så var hun flaske fri en mnd senere, da hadde vi fått nok av dette mme styret hehe. Jeg har aldri ammet, så var rimelig lei på slutten ja.

Skrevet

Jenta mi har ikke hatt rent mme måltid siden ca 8-9mnd. Hun fikk mme til maten istede. Nå er hun 13mnd og bruker kun suttekopp.(nuk)

Skrevet

min er 11 1/2mnd nå og har sluttet av seg selv. Vil ikke ha mme.

Hender han får det om han våkner på natta og er sulten, men det er sjelden. Nå får han vann til maten og liiitt vanlig melk på koppen sin til brødmåltidene:)

Skrevet

Minste her er 15 mnd nå og får fortsatt en flaske melk om morgenen. Men ikke mme, vi gir vanlig melk... Eldste sluttet med flaske da han var 10-11mnd. Da nektet han plent å drikke mer melk i grunnen. Han fikk senere påvist melkeallergi, så det var vel kanskje av naturlige årsaker han rett og slett ikke ville ha mer?? Minste derimot, kunne nok gjerne drukket melk både morgen og kveld, men vi har altså kuttet flaska på kvelden. På morgenen er det i grunnen ganske greit å ordne en flaske melk og slenge oss i sofaen, for han våkner altfor tidlig til at vi voksne er helt våkne:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...