Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med dere andre som ammer og er alene med flere? Har et ganske lite barn fra før og ammer nå en baby på 2 mnd. Jeg ammer meget ofte, hver time ofte. Babyen sover ikke lenge i strekk og jeg er utslitt!!! Føler egentlig at jeg har nok melk.

Har ikke mulighet for å få noe særlig avlastning fordi babyen vil bare ha pupp hele tiden og det blir ramaskrik om jeg ikke er klar innen kort tid :P

Har prøvd med litt mme, men hun vil jo selvfølgelig ikke ha det.

Begynner å vurdere å slutte med hele ammingen... :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. kan tenke meg det blir slitsomt ja! Ville prøvd å oppnå skjeldnere amming før jeg gav opp, hver time er jo ganske ofte?? Ikke at jeg har erfaring med det selv, men et tips er å prøve å forlenge tiden mellom ammingene, helst tre timer, så babyen blir skikkelig sulten mellom måltidene, og dermed spiser mere pr. måltid. Vet det har hjulpet på andre, blir noe skriking i starten ja, men har funket...Hør med helsestasjon eller ammepoliklinikk, ammehjelper el.l. og be om tips. Ville prøvd det om jeg hadde nok melk, for flaskekoking, evt. pumping osv. tar jo også mye tid, blir jo mange måneder med flasker og mme... masse lykke til, håper det bedrer seg snart:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...