Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som kjenner at det strammer rundt arret og på "skambeinet" og kanskje litt øverst på innsiden av lårene ved visse bevegelser og spesielt ved bruk av magemusklene og når dere tar situps?

Er nå snart 4 mnd siden mitt ks og har gjort situps ganske rolig frem til nå, så tenkte å trappe opp litt. Kjenner da disse "smertene" og lurer på om jeg må ta det rolig litt til eller om det bare er å kjøre på?

Hva gjør dere andre ks mammaer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg spurte legen om dette og han sa rundt 3-4 måneder er greit å begynne rolig trening, Men vis det stikker eller er smertefult vent litt lenger.

en må kjenne på det litt selv, men slik du beskriver det hadde jeg definitivt tatt det roligere og absolutt ikke kjørt på.

tenk at uansett hvor trent du er fra før så er disse musklene altså blitt kuttet i og trenger tid til å heles skikkelig-men smerter er vel tegn på at de trenger mer tid til heling,jeg venter til disse smertene har opphørt før jeg tar situps,er redd det skal begynne å blø innvendig som en venninne erfarte fordi hun er treningsfreak og tok situps når hun hadde litt smerter i KS og dermed begynte hun å blø innenfra magen

*grøss*

sorry detaljene men tenkte å dele dette med det så velger du selv.

lykke til uansett=)

Skrevet

Jeg kan også kjenne litt fortsatt (tror vi tok ks ca. på samme tid). Tar situps, planke og rocker med rockering, men har heller ikke tord å ta i skikkelig enda! Legen min har sagt det er helt ok å kjøre på, men jeg har tenkt det kanskje er lurt å holde igjen litt til.Man hører jo så mange skumle historier...

Når det er sagt, har jeg en venninne som nå, 2 år etter snittet, fortsatt har sånne stikk og lugginger i arret. Og i løpet av 2 år må jo virkelig alt ha grodd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...