Gå til innhold

Hvordan går det med denna magehuden..? Og håret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk opp 18kg mens jeg var gravid, hadde enormt stor mage, og har tatt av alle kg uten å løfte en finger. Veldig fornøyd med det. MEN; huden på magen er jo ikke akkurat som den var, og selv om jeg veier mindre nå enn når jeg ble gravid har jeg liksom en sånn posete mage. Får på meg bukser nå som jeg ikke fikk på meg når jeg ble gravid, men magen tyter opp og ut som en ring rundt hele den midtre delen av kroppen min :P Kommer huden til å trekke seg sammen mer etterhvert eller blir den sånn for evig tid? 4 mnd siden fødsel.

Og hva med håret? Skal jeg bli skalleper fordi jeg ammer? Jeg tror jeg snart har tettet alle rør i huset med håravfall, har vel mistet nok til at alle fuglene i byen kunne bygget reir av det til våren. Når slutter dette, og er det noe jeg kan gjøre for å minske litt på tapet? Det er fryktelig plagsomt med alt detta løse håret på gulvet, i senga, i dusjen, på klærne, på ungen og OVERALT! Merkelig denna kroppen :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her;)

Det er visst sånn det skal være å lage barn, føde barn og bli mamma. Da skal man straffes fordi man har satt et nytt menneske på jorden. man skal bli skallet, tørr, trøtt, slapp i kroppen, løshudet og ikke minst utrolig lykkelig og stolt:)

Det går seg nok til etterhvert, 4 mnd siden her også- vi går mot lysere tider! ut å trille lange turer, ta situps og håper på det beste. Uansett tror jeg babyene våre liker å ligge på en myk mage istedet for en hard en;)

Skrevet

Jo takk, her er det på samme måten. Har heldigvis veldig tykt hår, da, men lurer litt på hvor det skal ende... Og magehuden? Huff og huff. Her skal det veldig mange situps til for å forandre saken!! Prøver å trøste meg med at det gikk sånn rimelig tilbake etter de to forrige fødslene - det vil si, det tok vel nesten ett år, men da er det vel håp denne gangen og..!

Skrevet

Hehe, godt å se at det ikke bare er jeg. Bryr meg ikke sånn kjempemye om det, jeg er bare stolt av at kroppen min har klart jobben sin. Men om det kan forsvinne blir jeg ikke akkurat lei meg. Tenker å trene mage- og ryggmuskler, men hjelper det på huden liksom? Regner ikke med den blir som før, men om den blir litt mindre slapp liksom.. Det som er utenpå musklenel. Herregud for noen rotete innlegg jeg skriver. Jaja. Jeg er sikkert ikke aleine om å være trøtt og fjern i hue for tiden heller :P

Skrevet

Tips til alle sammen! :

Kjøp rockering!!!

Uuutmerket for oss hjemmeværende mammaer som er mye inne og vanskelig å komme seg noe sted med våre små troll :D

Det fungerer hvertfall for meg som syns det er ekstremt tiltak å gjøre stort mer med kroppen om dagen enn å trille tur og spise sjokolade, hehe:)

Jeg kjøpte denne her, får den på både G-sport og Intersport!

http://www.intersport.no/product/121813(BC_1)/casall-rockering---1,5-kg/

(måå sies at fyy søren de første gangene er det ganske vondt og blei full av blåmerker rundt magen, hehe, men det forsvant etter litt over ei ukes tid og nå gjør det ikke vondt lenger, det blir lettere og lettere for hver dag:)

Skrevet

Har akkurat den der :) Selvpining :P Hehe.. Har tenkt å bruke den hyppig (så hyppig som man kan i begynnelsen :P) men jeg har jo selvsagt glemt den hos moren min. Har den hatt noen effekt på magen din eller?

Skrevet

Har ikke sett så veldig mye til forandring enda, bare 3 uker siden jeg kjøpte og har vært så som så med treningen den siste uka (svigerfar har bodd hos oss så føler ikke helt for å stå i stua med han tilstede og svinge meg, haha)

men har ei venninne som bare har blitt råflott etter å ha brukt den (hun har født to barn), så det er verdt å prøve syns jeg! :D

Skrevet

Spørs om jeg får ta den 1,5t lange bilturen og hente ringen min da ;) Skjønner at du ikke rocker foran han ja :P Haha!

Skrevet

Jentene mine er nå 10,5 mnd. Jeg gikk opp 12 kg under graviditeten, men magen var kjempestor (tvillinger), alle andre fasonger "forsvant", 10 dager etter fødsel veide jeg 5 kg. mindre enn hva jeg veide før jeg ble gravid (er høy og "normalvektig") og den vekten har holdt seg. Det første halve året hadde jeg litt løs og rynkete hud på magen, men nå har dette forsvunnet.

Jeg bruker også rockering med vekter, vondt i starten, men piece of cake etterhvert. Den har spesielt hjulpet på sidene (jeg har hatt tendenser til "håndtak" på hofta.)

Jeg mistet ekstremt mye hår i perioden fra ca. 2 til 7 måneder etter fødsel, med langt hår så tettet jeg virkelig sluket i dusjen. Jeg gikk på 4-måneders pille hårkur, og nå er håret kjempefint (vet ikke om det er pillene eller bare naturens gang som har gjort det.) Jeg har fått tilbake mye av det jeg har mistet, ser det fordi jeg har fått en sånn rar liten ekstra "lugg" i panna og rundt ørene. Lekkert! ;o)

Skrevet

Flott å høre at den rockering-pininga gir resultater ;) Kanskje er det håp - kanskje slipper jeg å være en slafsehuda skalleper resten av livet ;)

Skrevet

Her er magen tilbake til normalen, uten ett eneste strekkmerke. Håret derimot!!!!! Tror jeg snart blir skalla jeg gitt.... Faller av store tjafser hver gang jeg vasker håret :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...