Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #1 Skrevet 6. mars 2011 Jeg har 100% permisjon, men har tenkt å ta ulønnet frem til barnet fyller 1 år. Må jeg søke, eller kan jeg bare gi beskjed? Evt. hvordan ville dere skrevet søknaden?=)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #2 Skrevet 6. mars 2011 Tror de fleste arbeidsplasser har et eget skjema som du må fylle ut, hør med dem
Gjest ->>- Skrevet 6. mars 2011 #3 Skrevet 6. mars 2011 Jeg ga bare beskjed. Skriftlig og signert og med henvisning til regelverket. Det er jo ikke slik at det er noe de kan velge å ikke innvilge.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #4 Skrevet 6. mars 2011 Ja du må søke skriftlig. Noen har eget skjema, men de fleste har det ikke. Da skriver du bare en helt vanlig søknad det du skriver at du vil ha ulønnet permisjon i tilknyttning til foreldrepermisjonen og dato fra..... til......
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #5 Skrevet 6. mars 2011 Du må søke til arbeidsgiver. Du må søke rett fra din permisjon nå, det vil si at du ikke må begynne å jobbe igjen (etter at permisjonen er ferdig). Til x Jeg søker ulønnet permisjon etter arbeidsmiljøloven § 12-5 annet ledd, slik at ulønnet permisjon tas ut rett etter foreldrepermisjonen. Jeg søker om ett års permisjon. Hilsen xx
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #6 Skrevet 6. mars 2011 Takk! Et oppfølgingsspørsmål; har jeg rett på ett års permisjon eller inntil barnet fyller ett år? Permisjonen min startet jo tre uker før fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå