Gå til innhold

Er dere fornøyd med deres vekt noen måneder etter fødselen....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby på 5 mnd, er 168 cm og veier 74 kg. Jeg veide i overkant av 90 kg som høygravid(!!!!!), og er glad for at jeg nå har tatt av nesten 20 kg!! Håper å komme ned på 70 kg til sommeren. Jeg har aldri vært veldig tynn. Min trivselsvekt er på 67-68 kg. Gleder meg til jeg når denne!!! Nå er snart kuldeperioden over, så jeg gleder meg til lange gåturer fremover, sunn og variert mat. Og kanskje innføre søtsaker kun en dag i uka, og unngå baking av gode kaker... Godt for helsa iallfall :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fornøyd med vekta (kom tilbake til vanlig vekt noen uker etter fødselen), men kroppssammensetningen derimot er litt mer sørgelig.. Litt slappere i fisken for å si det slik :)

Skrevet

Jeg er også fornøyd med antall kg, og at jeg kommer inn i bukser som var for små når jeg ble gravid, men magehuden ligger som en fin utposning rundt hele buksekanten, og jeg lurer på hva jeg skal gjøre med den :P Tips tas i mot med stor takk! Skal også sies at jeg driter litt mer i hvordan kroppen ser ut nå, den har jo tross alt båret fram og født ett barn. Men jeg sier ikke nei takk til å få stramma opp magehuden akkurat!

Skrevet

Jeg er egentlig ganske fornøyd, var tilbake til samme vekt noen uker etter fødselen. Er 170 høy og veier 66 kg. Men magen er slappere da :/

Skrevet

Uff, nei, er nok ikke så heldig som dere. Gikk opp 25 kg og nå 3 mnd etter har jeg 7 kg til å gå ned. Hadde startet kampen, men har nå blitt gravid igjen og får ikke trent så mye som ønsket. Så får håpe jeg snart kan gå lange turer og ikke gå så mye opp denne gangen...

Skrevet

5 kg å gå ned her (minst), og det bør skje fort, for snart skal jeg på en liten husmorferie til sydligere strøk... Har så smått begynt å trene noen ganger per uke, men min store fiende er sjokoladen. MÅ kutte den ut - NÅ! :-)

Skrevet

Jeg fødte også for 5 mnd siden- gikk opp 20 kg i svangerskapet, og nå har jeg bare 4 kg igjen til matchvekta på 55 kg (er 170 cm). Så det går da riktige veien om ikke annet, sakte men sikkert :P

Skrevet

Har født to barn de siste 4 årene, så tror ikke kroppen noen gang blir som den var i "gamle dager", da jeg veide 63 kg og var "hot"...

Nå veier jeg cirka 70 kg ( er 174 cm ), og vil helst ned 5 kg, men med mine sjokoladevaner blir det litt vanskelig før sommeren i allefall, samt at jeg har et dårlig kne som ikke tåler så mye trening for tiden :-(

Får håpe på bedre tider senere i år/ neste år...

Skrevet

Gikk opp 13 kg og nå 6 mnd senere veier jeg 58-59 kg (162 cm):) Veldig fornøyd, men må trene for å begynne å stramme opp litt igjen!

Mye forkjølelse i vinter og syke barn, nå går vi mot vår og gleder meg til masse trilleturer i vår sola ;O)

Skrevet

Jeg gikk bare opp 9 kilo, så jeg tok av alle kiloene uken etter fødselen. Nå, 6 mnd etter, veger jeg et par kilo mindre enn før jeg ble gravid. Tar på med små barn :)

Skrevet

Jeg er langt ifra fornøyd. Jeg har fått to tette, 13 mnd mellom de. Da jeg fikk nr 1 gikk jeg fort tilbake til vekten min, men kroppen var litt slappere. Nå er nr 2 to mnd gammel og mage/rygg-området ser ikke ut. Føles som jeg er i 4 mnd igjen. Alt er slappere igjen. Vekten vet jeg ikke, men har sikkert hvertfall 5 kg til å fjerne. MÅ komme igang med trening, men har virkelig ikke hatt energi i kroppen etter fødsel.18 av 22mnd med svangerskap setter sine spør... :-)

Skrevet

Hei!Her jobbes det intens med å klare målet,har tatt av 17kg siden minsten ble født for SNART 1år siden.Jeg har 3tette barn så kroppen blir nok alderig som før nei.Men man kan da prøve å bli fornøyd. Jeg veier nå 74kg og målet er 65kg men fornøyd om jeg klarer ned til 67-68 å... jeg er 163cm. Tilsammen på 3svangerskap la jeg på meg "bare" 16kg men jeg la detsverre på meg 30kg før jeg ble gravid,så her går det på lavkarbo om dagen og det er effektivt og rokkeringen er en bra ting;-)også trener jeg 2ganger i uken å jobber fullt så rekker ikke mere. Lykke til alle sammen.Vi kommer til å klare våre mål,ikke gi opp;-)

Skrevet

Jeg er fornøyd med selve vekten (veier 2 kg mindre enn da jeg ble gravid, hadde litt ekstra å gå på )men skulle gjerne vært litt strammere. Nå er det 6 uker siden fødsel, så håper på litt oppstramming når jeg kommer skikkelig i gang med trening.

Skrevet

Jeg er superfornøyd! Kanskje mer fornøyd nå enn før graviditeten :) Jeg har to kg ekstra (51 kg så bare bra) og magen er overraskende nok stram og fin - 3,5 mnd siden fødsel! Hurra :)

Skrevet

Skulle ønske jeg ikke gikk ned alt jeg la på meg i svangerskapet jeg da, hehe.. Gikk opp 35 kg (Veide 52kg før svangerskap, 167høy) å nå 6mnd etter er jeg på 52kg igjen... Var tilbake til 52kg ca 3-4mnd etter fødsel.. Har ikke gjort noe for det heller, men amming og to små var vist nok!

Nå har jeg begynt å trene, for jeg vil søren ikke være tynn og slapp i fisken, heheh.. Håper på at jeg får stramma meg opp litt:)

Skrevet

Jeg er 167cm og veide 58 kg før graviditeten, 65 kg som høygravid og veier nå 2 mnd etter fødselen 62 kg. Så jeg er ikke fornøyd.

Jeg er lagt på meg mer etter fødsel enn under selve graviditeten,føles det ut som.Jeg trodde at jeg skulle gå raskt ned etter som at jeg fullammer, men nei det er ikke så enkelt. Jeg burde jo egentlig ikke klage, det er jo bare 2 mnd siden fødsel. Målet mitt er at jeg skal ned til 57/58 kg , som er min trivselsvekt:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...