Gå til innhold

Beltestol fra 9 kg, met sånn "pute" foran - noen som har prøvd det ?

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd det til ungene ? Luerer på om de er ok å sitte i.

Har en på snart 4 som ikke er mer enn 12,5 kg og dermed for lett for vanlig beltestol.

Han er lovet "stor" bilstol når han blir 4 år, men jeg tror ikke han kommer til å bli tung nok på de mnd som er igjen. Han sitter nå i et bakovervendt sete.

Har derfor sett på de variantene med sånn pute foran, for å minske trykket på indre organer ved en kollisjon.

Vurderer en av disse to :

http://www.lilleprinsen.no/product/572411/Concord_TRANSFORMER-T-pro-m-isofix-9-36-kg.html

http://cybex-online.com/site/uk/carseats/pallas-fix.html

Hva tror dere ?

Fortsetter under...

Så typisk at det blir sånn, for man vil jo holde det man lover:) Er han liten av vekst også, eller er han bare tynn? Er jo kjedelig å måtte snu ham hvis han egentlig er litt liten. Men man skal vel veie de med klær på for å se om bilstolen passer? (Er vel kanskje det du har gjort da).

Uansett.. Jeg har ingen erfaring med disse setene, men synes de ser greie ut. Skal krysse fingrene for at han blir superstor i løpet av de neste månedene :)

Lykke til!

Hehe, Takk.

Han er tynn ja, og sånn midt på treet i lengde ser det ut til.

Han kan jo sitte lenge i den bakovervendte stolen sin strengt tatt, men når han er 4 får han ny uansett.

Storebror har beltestol, og han har såååå lyst å være stor gutt han også.

Tenker jeg går får en sånn en, den kan jo brukes som vanlig beltestol når han bikker 15 kg, bare man tar av den puten foran.

Men synes det ser ut til å være litt mer beskyttelse når den er der...

Jeg skjønner godt hva du mener. 3-åringen min vil også helst sitte i beltestol sånn som storesøster gjør. Han ble 3 år i januar da, så han er litt yngre enn din. Men han veier 14,5 kg nå (med inneklær).

Ja, jeg skjønner hva du mener med at den ser ut til å gi litt mer beskyttelse. Kjøp en sånn stol du! Og så tar du bort puten etterhvert som han blir større. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...