Gå til innhold

Vi er paret som "klarer alt", men nå føler jeg meg nesten oppbrukt .

Anbefalte innlegg

Vi har selv et barn på 3 år. Av og til føler jeg at vi har mye mer fritid og overskudd enn flere av våre søsken spes. Vi blir til stadighet spurt om å passe deres barn, noe vi sier ja til. Vi vil jo gjerne hjelpe, men nå orker jeg ikke mer. Vi jobber like mye som våre søsken, og ingen av de har mer enn ett barn.

Nå har jeg planer om å begynne å trene igjen, da må jeg si nei til alle disse spm. Men hvordan? Jeg er av den typen som heller hjelper andre før jeg tar meg tid til meg selv, så jeg har årntlig vansker med å "avvise" andre.

Fortsetter under...

Finn en treningsvenninne, lettere å si nei når du kan si at du allerede har planlagt noe sammen med den eller den..

Men ærlig talt må det kunne gå an å si nei uansett, om du f.eks bestemmer deg for å trene på mandag og torsdag er det dager du ikke kan hjelpe andre. Du betaler for å trene og har krav på tid til deg selv du også.

Du må bare lære deg å si nei før du treffer veggen. Da tar det lang tid å komme seg på beina igjen.

Kanskje du kan si at du skal begynne å trene. Advare dem på forhånd. Da kommer det ikke som et sjokk når du sier at du ikke har tid.

Det er utrolig vanskelig å si nei, men det blir lettere etterhver.

Å bytte tjenester er faktisk en god ide. Neste gang de spør svarer du at du godt kan passe, men siden det da går utover treningen du hadde planlagt må de passe ditt barn neste dag så du får trent...

Om du ganske konsekvent spør hvilke dag de kan gjengjelde tjenesten ved å passe ditt barn kan det hende de faktisk skjønner hvor mye du stiller opp og kanskje spør litt mindre også.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...