MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 6. mars 2011 #1 Skrevet 6. mars 2011 Var på barnas hus her om dagen, og hun som jobbet der sa stolene hadde blitt litt fornyet de siste årene da jeg bemerket at jeg syns stolene så så mye lavere ut enn den jeg hadde når jeg var liten.. Glemte å spørre henne om den babydelen som følger med.. en sånn plast-dings som babyen sitter oppi (høyere ryggstøtte og bøyle foran så ungen ikke detter ut) som man bruker istedenfor den tre-bøylen.. kan den monteres på de gamle stolene også ?? Min mor har nemlig tatt vare på den gamle tripp-trappen min, men vi har ingen bøyle til den lengre.. Noen som vet ?
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 6. mars 2011 #2 Skrevet 6. mars 2011 Tror de gamle også er noe bredere enn de nye så tviler på at babysettet til de nye passer på de gamle stolene. Jeg ville nok ringt stokke og forhørt meg, mye mulig de har de gamle bøylene liggende enda, eller kan lage de. Vi må selv ut å kjøpe ny stol til mini da vi oppdaget at stolene var forandret for noen år tilbake. Vi har en stol til storebror i hus og kjøpe new-born-settet til den, men den passer ikke på den gamle stolen fordi ryggstøttene på de nye stolene er ca 1 cm smalere enn på de gamle stolene
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 6. mars 2011 #3 Skrevet 6. mars 2011 Vi hadde også samme problemet med newborn-settet, men fikk ny tripptrapp til jul. Bruker newborn-settet på den gamle tripptrappen hos mamma, er ikke der så ofte, og sitter alltid ved siden av henne, så har funnet ut at det går bra selv om den ikke "går i lås" på den gamle stolen. Ift bøylen så har svigerinna mi den nye plastbøylen og -ryggen på den gamle typen stol, det er j***** trangt å få den på plass, men det gikk. Den sitter i alle fall trygt
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 6. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 6. mars 2011 "babysetet" ja.. det var det ordet jeg leitet etter hehe ok, det var jo kjipt.. får prøve å få tak i en gammel bøyle da =) syns stolene var så dyre når man må ha babysetet og gjerne putene i tillegg, kommer jo på over 2000 kr
Podadama Skrevet 6. mars 2011 #5 Skrevet 6. mars 2011 Ny bøyle, som selges sammen med babyinnsatsen passer på de gamle stolene, men babyinnsatsen passer ikke på de gamle stolene nei. Sambo her pussa opp sin gamle stol til vesla, og vi kjøpte babyinnsats som vi altså bare får brukt bøyla fra, ikke "plastryggen" Litt irriterende! Må bruke tepper og støtte opp vesla med i stedet for.. Litt kjipt når man har brukt penger på noe som skal løse problemet uten å få brukt det... Men men, går vel fort før hun sitter fint uten ekstra støtte så da..
lillenims Skrevet 6. mars 2011 #6 Skrevet 6. mars 2011 Prøv med en "antisklimatte" på setet, vi kjøpte en oppvaskmatte (blå tynn gummisak) til 19.90 eller deromrking på Nille, og da sitter hun mye stødigere. Tror høyden på gammel og ny er ganske lik, jeg synes også stolen var kjempeliten da jeg fikk min gamle i hus til ungen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå