Gå til innhold

hjelp... eg KLØR...

2 prinsesser+snart1prins <3

Anbefalte innlegg

har en gutt på nå 8 mnd.. og hhar vore litt plaget med det tidligere i ammeperioden , men nå er det skikkelig plagsomt.. brystene mine klør... før merket eg det mest mens eg ammet, men nå kommer og går det.. eg klør og klør.... det kommer små prikker på brystene( slik som du får når du slår fingen og "blodmelter" deg.) etter en stund forsvinner det.. men kommer nåe eg begynner å klø igjen..

er dette noe eg bør beskymre meg for??? eg har ammet to barn før, og har då ikke hatt dette problemet..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142988818-hjelp-eg-kl%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg aner egentlig ikke hva dette kan være, men jeg ville iallfall sørget for at brystene er tørre, dvs tørke lett av med papir etter amming, og bytta ammeinnlegg ofte om du bruker det. Hvis du bruker ullinnlegg så kok dem daglig.

Det at det klør får meg til å tenke eksem eller sopp. Eksem kan det altså hjelpe å tørke skikkelig, mens sopp kan du prøve på canesten på. Jeg ser for meg sopp på huden, ikke den tradisjonelle bryst-soppen (som er vond), så med mindre ungen har hvitt belegg i munnen ville jeg bare prøvd med salve på brystet. Smør på etter hver amming, du trenger ikke vaske av salven før amming (med mindre barnet ikke liker smaken).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...