mummrik Skrevet 6. mars 2011 #1 Skrevet 6. mars 2011 Ja, da er det meste pakket og klart til avreise Danmark grytidlig i morgen. EL-testingen er i gang, som forventes positiv før tirsdag en gang. Donor er valgt, og som jeg sa til søsteren min i dag så burde jeg egentlig begynne å bli litt glad i han...;o) Dette er grusomt spennende, men skal prøve å kose meg i København noen dager sammen med ei venninne mens jeg venter på storken. Endelig kan jeg forvente å få stå på "gull-teste-lista" for mars, sammen med flere av dere andre. Hvis noen har noen tips - hva som helst - for en førstereis Danmarksfarer, så tar jeg imot alt med takk. Klem fra
tingeling71 Skrevet 6. mars 2011 #2 Skrevet 6. mars 2011 Lykke til mummrik. Kos deg i Køben. Har ikke så veldig mange gode tips. Fins en tråd fra i høst med noen tips om kafeer og restauranter. Jeg har funnet noen koslige kafeer ved hjelp av guide bøker. Har som regel havnet opp på shopping på Strøget. Nyhavn er koslig, mange restauranter og kafeer. Til uken skal jeg være noen dager der nede, så da er planen å fordrive litt tid på kunstgallerier, et eller annet museum og kanskje kino. Istedgate (horestrøket) skal visstnok ha en del litt spesielle og lokale design butikker og brukskunst.
Solskya Skrevet 6. mars 2011 #3 Skrevet 6. mars 2011 Kjempespennende!!! :-) Kos deg masse, håper du får slappet av slik at roen senker seg litt. Heier på deg!! Lykke til og god tur :-) Har skrevet en pm til deg også :-) klem
mummrik Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 8. mars 2011 Tusen takk tingeling og solskya! I dag fikk jeg smilefjes og skal til Stork kl 1530. Litt engstelig for at det kan være litt for tidlig, men i morgen kan det være for sent. Fikk negativ EL-test kl 1900 i går kveld og positiv kl 0815 i dag. Skulle ønske de hadde nattåpent...;o) Solskya: Hotelleiligheten er veldig bra, og vi koser oss her. Litt ustabilt nett på kvelden, men nå fungerer det bra.
Snømusa2013 Skrevet 8. mars 2011 #5 Skrevet 8. mars 2011 Vi hadde positiv el-test på fredag morgen kl 0800,og ble inseminert kl 10 neste dag. Det var perfekt for oss hvertfall, full klaff :-) Trodde kanskje at det ble for sent, men det ble akkurat i rett tid. Vi kom jo til Køben på fredagen, inseminert på lørdag og dro ikke hjem før tirsdag. Det ble litt for lenge å være etter ins., klarte liksom ikke å nyte den flotte byen, ble bare opphengt i å kjenne etter om det skjedde noe i magen ;-)
mummrik Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 8. mars 2011 Hei Mimix. Trodde også at jeg kanskje skulle tidlig ut i morgen i stedet, men de mente det kunne være for sent. Jordmor i dag sa at jeg kunne forvente EL i natt og da ligger sædcellene klare og venter... Ikke godt å si, men det vet jeg om to uker...;o) Testet du sent på kvelden torsdag?
To barn og hest Skrevet 8. mars 2011 #7 Skrevet 8. mars 2011 Heisan! En kjapp ultralyd vil jo kunne fortelle hvordan du ligger an. Men det har du kanskje allerede tatt? :-) Jeg hadde jo pos el-test nesten 2 1/2 døgn før selve el en av gangene, så man vet aldri. Lykke til og kos dere! :-)
Lille smurf71 Skrevet 8. mars 2011 #8 Skrevet 8. mars 2011 "En kjapp ultralyd" er jo ikke så lett når hun allerede er i Danmark, og Stork er jordmordrevet. Ingen medisinske apparater eller UL der i gården :) Stol på damene hos Stork, tenk positivt og lykke lykke til !
lv76 Skrevet 9. mars 2011 #9 Skrevet 9. mars 2011 Hei Jeg har ingen tips for Køben bortsett fra at det er en koslig by.. Men et spørsmål fra meg som er ny i "gamet".. Hva er EL- test, ser at mange skrive om det her...? Kanskje et dumt spørsmål, men.. Er dette en test man kan ta selv eller må man til legen/jordmor... Lykke til der nede
Lille smurf71 Skrevet 9. mars 2011 #10 Skrevet 9. mars 2011 ELtest kjøper du på apoteket, lv76. Henger ved siden av graviditetstester. Du kan også kjøpe billigere varianter på nett. EL kommer vanligvis 24-36t etter at testen blir positiv første gang.
Snømusa2013 Skrevet 9. mars 2011 #11 Skrevet 9. mars 2011 Ja, jeg testa både morgen og kveld i et par uker før EL. Har veldig lang syklus. Så testa sent på torsdagen og på fredagsmorgen kom streken :-) Håper det klaffer for deg også! Herlig med ei lita i magen! :-)
MAXlykke *gutt utenfor magen* Skrevet 9. mars 2011 #12 Skrevet 9. mars 2011 EL-test er forkortelse for eggløsningstest
mummrik Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #13 Skrevet 11. mars 2011 Hei alle og takk for lykkeønskninger! De går rett tilbake til dere også..;o) Da er jeg på plass hjemme igjen. Fikk ikke tatt noen UL nei, men jeg tok en nye EL-test kl 1100 dagen etter. Da var denne negativ igjen. Vet ikke om dette har noe å si, men LH-nivået har vel sunket igjen da?! Kjente smerter i høyre side dagen etter ins, og vet ikke om dette er de menssmertene hun jordmora snakket om kunne komme etter ins., eller om det er smerter fra EL. De var ganske like de jeg har kjent på før når jeg har "tørr"-testet for EL. Nå prøver jeg å ikke tenke så mye på at jeg skal teste om 11 dager, men det er jaggu ikke lett gitt. Tenker hele tiden på at jeg kan være gravid, og håper virkelig at dette stemmer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå