Gå til innhold

Spiser egg og bacon til frokost hver dag, fråtser i fløte og seterrømme og kg bare renner av!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

CAT:

Et sunt og variert kosthold inneholder for meg også karbohydrater.

Og forøvrig er det tull at ris inneholder raske karbohydrater.

Jeg spiser naturris og den inneholder langsomme karbohydrater. Akkurat som helkorn, belgfrukter, frukt, grønnsker og nøtter.

Raske karbohydrater finnes i sukker og hvitt mel.

Men da er det veninnene dine det er noe galt med, hvis dem har et behov å dele kostholdsverdier med dine barn, eller sine egne for sden saks skyld. Nå er du jo inne på noe helt annet?? Og noe som ikke har med selve lavkarbokostholdet å gjøre.?

Lille Pernille; Bra for deg at det funker med karbo, men det er desverre sånn at det ikke funker for alle.

Vanlig HVIT RIS inneholder raske karbo, men naturrisen er litt bedre!

Kan du ikke vær så snill å lese HELE innleggene mine før du svarer

Lille Pernille. Jeg blir så lei av at du sier AKKURAT det samme som meg og likevel skal ha det til at jeg sagt noe galt??

Jeg sier jo at jeg og alle andre på et lavkarbokosthold "SPISER KARBOHYDRATER." Og varierer kostholdet utfra proteinkildene og type grønnsaker.

Og ejg skriver at man kan velge de snillere typene karbohydrater slik som villris (naturris), fullkornspasta, osv........

raske karbohydrater finnes i MER en bare sukker og hvitt mel. bananer feks. er fullproppet av raske karbohydrater.

Nei, og akkurat som lavkarbonazier hyler opp om at poteter er som knark (NEI, jeg sier IKKE at alle karbomotstandere er dette - bare så jeg ikke får den i retur) må jeg få si at jeg tror på et balansert kosthold som karbohydrater er en del av!

Annonse

Tatt fra boken "Health and Survival in the 21st Century" by Ross Horne.

The study of comparative anatomy and the different natural diets of animals in the wild indicates strongly that the natural diet of early humans consisted predominantly of sweet fruits, and that even though millions of years have passed, the anatomy and digestive apparatus of humans has not changed and is therefore still best suited to fruit as the most suitable food. That this opinion is not just idle speculation can be quickly proven by any sick person who can break the addiction to our modern taste-stimulating foods and go on a diet of good quality fruit for just a few days. Of course the human digestive system is quite capable of handling foods of animal origin, including animal fats, but in only very limited amounts can it do so without strain, even when the foods are eaten raw as intended by Nature.

Thus it can be surmised that the ideal diet for man is one mainly of sweet fruits supplemented by various berries, green nuts, shoots and occasionally small amounts of foods of animal origin, all eaten raw. This is the sort of food eaten by man's closest relatives in Nature, the orangoutang and chimpanzee, both of which have an anatomy and digestive system almost identical to man's. Neither of these animals in the wild display tooth decay or any of the other diseases common to humans, but soon do so if kept in captivity and fed cooked and processed food.

Hele utdraget fra boken kan leses her : http://chestofbooks.com/health/natural-cure/Ross-Horne/Health-and-Survival-in-the-21st-Century/The-Natural-Diet-of-Man.html

NUFF SAID!!

Nå har jeg ikke finlest denne tråden, men var til undervisning med ernæringsekspert i dag og det er faktisk sånn at den farligste risikoen for å få diabetes 2 er FETT! Spis heller sukker enn fett sa hun, for å sette det på spissen! Fett pakker inn insulinet så produksjonen minskes eller settes ut av spill. Urovekkende!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...