Gå til innhold

Spiser egg og bacon til frokost hver dag, fråtser i fløte og seterrømme og kg bare renner av!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere lurer på langtidseffektene av lavkarbokosthold, ler på http://www.lavkarbo.no

Mange der som har levd årevis, og faktisk en del som har levd på kostholdet over flere tiår.

Gjetter at dere "motstandere" for å kalle det noe, spiser plantemargarin?? Det er rent transfett. Altså modifisert planteolje så den skal bli stiv. Altså det finnes ikke litt naturlig engang.

Dere må sette dere inn i materialet før dere uttaler dere? Det er jo klart og tydelig at dere ikke har lest om HVA et lavkarbokosthold gjør for kroppen? Hehe. For det dere sier er feil.

Det er også mange forskjellige grader av lavkarbo, og de mest ekstreme er for de som er veldig overvektige, også! Altså det er ikke snakk om å leve på seterrømme og kremfløte resten av livet?!

Er dere også klar over at mange pasienter med diabetes, blodtrykksproblemer, kolesterolproblemer og andre lidelser og sykdommer, blir anbefalt lavkarbokosthold av lege og ernæringseksperter? Tar DE feil?

Og det er ikke bare kiloene det er snakk om! Det er HELSE!!!

På lavkarbo blir man "tvunget" til å lage all mat selv, fra bunnen. For det meste av halvfabrikat o.l. der ute er fullt i sukker OG fett. Og lightprodukter er ikke nødvendigvis noe sunnere enn fett.

Mange opplever stor forbedring i bl.a. fordøyelse når de går over på lavkarbo. MER energi! Stabilt blodsukker og vekttap er jo bare koselige bivirkninger.

Lavkarbo er et naturlig kosthold, først og fremst. Men fokus på hva mennesket spiste før kornrevolusjonen kom. Ikke noe mer?! Man spiser så mye fett man er komfortabel med. Jeg er ikke komfortabel for så mye fett, da blir jeg dårlig. Så da spiser jeg litt mindre fett, mer grønt, og vips! I kjempeform. Det er så klart hakket bedre med planteoljer og -fett, men animalsk fett er ikke så farlig som vi har blitt innprenta. Da burde virkelig mange flere blitt rett og slett sjuke av lavkarbokosthold. Noe som ikke stemmer.

Jeg sier ikke at det er for alle, men for mange er lavkarbo døra til et bedre liv!! Ikke bare kilomessig!!

Sett dere ned og les om hva lavkarbo er før dere så bastant slenger ut meningene deres... For vet dere hva? Hva DU mener, påvirker ikke kostholdet mitt på en plass :) Jeg vet hva som funker for meg, så får alle andre bare tro og synse alt de vil.

Skrevet

12:48

Jeg signerer her! Endelig noen som har skjønt det! Kunne ikke sagt det bedre selv ;)

Skrevet

12:48 her.

Ser også at noen av de som har kommentert snakker om at man går kjapt ned i vekt ved å kutte ut både fett og karbohydrater.. Men da kan man vel likegodt bare leve på shakes og nutrilett o.l.??

Tar man en kræsjekur, så går vekta rett opp igjen, når vi begynner å spise normalt. Jeg har ingen intensjoner om å leve livet mitt på et minimalt antall kcal bare fordi noen tror det er det beste. Det passer for noen, ja. Det finnes en egen kostholdsretning for det også! Og joda, det funker for de som gjør det. Men igjen.. Ikke alt passer for alle!?

Hvorfor skal det være så vanskelig å inne at vi ikke er like!!??

Hvorfor skal vi på død og liv, alle sammen, passe inn i en mal?!

Vi har forskjellige behov, og kroppene våre har forskjellige kjemiske sammensetninger, så hvorfor i all verden skal ikke også lavkarbo funke for noen da?

Flott at noen får av seg kiloene ved å trene, kutte sukker og fett. Men det betyr heller ikke at det hjelper meg? Eller alle andre som kanskje sliter med overvekt. Ja, kaloriunderskudd og masse trening gjør at vi går ned i vekt, men det er ikke en måte hvem som helst kan leve på, resten av livet. Er det ikke da mye bedre at de (og jeg) har funnet et sunnere alternativ, som man KAN leve på resten av livet?

Jeg er bl.a. en livsnyter. Jeg kan ikke fordra å leve på grønt, kylling og fisk. Og lavkarbomaten min er mer enn variert nok til at jeg får i meg næringsstoffene jeg trenger. Jeg er opptatt av HELSE. Ikke vektreduksjon.

Sånn så fikk jeg dytta litt på tråden, så kanskje noen av de som har kommentert over her, kan svare meg på spørsmålene mine ;)

Skrevet

Tror du må lese deg opp på transfett, du. Modifiseringen som du kaller den er ikke modifisering i den forstand, men reaksjonen som oppstår i fettsyrene ved høy varmebehandling. Selv om maten din ikke inneholder tilsatt transfett, får du samme greien når du steker ved høy varme. For eksempel når du steker egg og bacon eller når du spiser peanøtter.

Skrevet

11:46 Du har jo virkelig ikke peiling på hva du snakker om??, Den sunne fornuften du nevner stråler virkelig med sitt fravær i uttalelsen din ihvertfall. Faktum er at en stor overvekt av personer som begynner med ketolyse/lavkarbo får bedre blodtrykk og kolesterolverdier??? Forklar den du som er så fornuftig...

Og til deg som mener forskerne mener dette er farlig for nyrene. kan du legge ved en link, jeg ønsker nemmelig å se hva de legger til grunn og hvor sikre dem er? eller om dette bare er noen de TRUR, kan skje.

Skrevet

Jeg spiser selv veldig lite karbohydrater. Aldri vært friskere faktisk! Legen min er veldig positiv til å kutte ned på raske karbohydrater som gir stor stigning på blodsukkeret.

Skrevet

Hvis det bare var transfettet du kunne sette fingeren på, sånn at jeg også må lese meg opp på noe, så er det helt greit! Sikkert jeg som blander litt.

12:48 her, ja. Men uansett, transfett er IKKE bra. Det er få som vet at den sunne plantemargarinen faktisk er noe av det mest usunne fettet vi kan få i oss. Var vel det som var poenget mitt, men det forsvant litt. Hehe.

I mens jeg leser om transfett, så får du lese deg opp på lavkarbo da, vettu ;)

Skrevet

SÅ hvorfor frarådes hjertepasienter å begynne med lavkarbo da, hvis det er så gunstig for hjertet????

Skrevet

øh, så du spiser masse fett, og tror det er sundt? Heia åreforkalkninger!!

Skrevet

Hehe, heia 17:24 sier jeg!! :-)))

Det dummeste jeg leser er lavkarbofolk som mener at alle andre er såååå ufattelig usunne for det eneste alternativet til lavkarbo er loff, godteri, frossenpizza, og ikke minst, plantemargarin :-P

Jeg er så absolutt ingen lavkarber, men jeg spiser ingen av de tingene som de hater. Men jeg for min del hater smaken av fett i alle varianter, og er litt for glad i blodårene og nyrene mine til å mishandle dem på så bestialsk vis :-)))

Skrevet

hva i alle dager kan folk tenke med når de mener at det er bedre å spise fett i de laaaange baner istedet for et sundt, variert kosthold med moderate mengder av alle ting. Lite karbohydrater, lite fett, lite sukker.

LIVET ER INGEN DIETT! Lev sundt hele tiden, ikke bare 3 mndr i året, så trenger man ikke slik galskap!

For all del, kutt ut karbohydrater hvis man vil, men ikke erstatt det med animalsk fett og herdet fett til gangs. Gi meg den legen som mener at dette er sundt, så skal jeg spise opp sokka hans!

Skrevet

Jeg mener at det eneste faktisk fornuftige er mye proteiner og lite raske karbohydrater og minst av alt fett.

Det vil si: Masse fisk, rent kjøtt, frukt, bær, og grønnsaker, og ikke for mye av gjærbakst, og minimalt med fett annet det sunne som en får i nøtter osv. Animalsk fett og smør/margarin er ikke sunt, det vet jo alle med littegranne mellom øra.

Skrevet

Jeg gjentar megselv, igjen og igjen og igjen!!!

LES FØR DERE UTTALER DERE!! Og ikke bare les det som passer din teori! LES ALT!!

Les om lavkarbo, blodtypedietter, dietter for diabetikere, et "normalt" kosthold!

Hvis det normale kostholdet funker så jævla bra, hvorfor i all verden blir vi bare feitere og feitere????

LAVKARBO ER IKKE EN DIETT! DET ER EN LIVSSTIL!

Sånn. Hørte dere meg denne gangen, eller?!?!?!?!?!??!

Ååh, jeg blir sprøø av folk som ikke gidder å lese hele tråden!!

Skrevet

Fordi folk blir latere og latere, og stapper i seg halvfabrikata og billigprodukter som er stappfullt i sukker!!!!!!!!! HØRER DU NÅ????? Det er altså ikke karbohydratene som befinner seg i grønnsaker og frukt, men alt det drittet som er stappet i den overproduserte maten. You see??

Skrevet

merkelig nok så er det bare lavkarbofolket som blir rasende når folk ikke er enige med dem og velger å si hva de selv har tro på. Ingen andre blir så hissige for så lite?

Trur jaggu meg du trenger litt sukker jeg, jenta mi, så blir du nok så søt og god atte :-)

Skrevet

Du, slapp av da 18:20! Det som blir sagt er jo at animalsk fett og herdet fett er skadelig! OG DET ER DET!!! SPISER DU HERDET FETT BLIR DET FORKALKNINGER I ÅRENE DINE!!!!

Har du sett hvr mye blodet tykner av å spise herdet fett? Slikt fett som det er i bacon feks? Be legen din ta en blodprøve av deg fastende, en blodprøve av deg når du spiser SUNDT fett (plantefett, fett fra fisk osv) og en blodprøve når du har spist bacon. Blodet er TYKKERE etter å ha spist herdet fett.

Animalsk fett i for store mengder kan gi forkalkninger i årene. Så hvis du spiser bacon, rømme og fløte til daglig, så får du tettere årer og tykkere blod. Høres det sundt ut??

Skrevet

Jeg blir bare rasende av meg når mennesker nekter å lytte til andre. Ingen har fasiten, og de som tror de har den, er bare enda mindre intelligent (snakker ikke IQ og leseormer). Men har dere lyst til å være lite informerte om det som skjer rundt dere, så skal jeg heller gi meg. Etter deres utsagt så skal jeg snart daue likevel. Hjerneaneurisme eller hjerteinfarkt eller noe sånn. Jeg har jo så forkalka årer.. For alle på lavkarbo spiser bare bacon, smør og fløte....

..ikke værre. Jeg VET at ingen er like og at forskjellige ting passer til forskjellige mennesker.

Sukker har jeg ikke lyst på, takk. Hilsen jenta di.

Skrevet

Du fremstår jo ikke akkurat som noe fleksibel du heller da. Du virker jo som om du forlanger at andre skal skjønne at DU har fasiten og den eneste fornuftige løsningen!

Forresten så er det eneste man hører fra lavkarbokanten ting som "åh, det er så deilig smørsmak", "ooh så deilig å spise alt det fløte og rømme", og "Nei, stakkar meg, nå har jeg spist for lite fett". Er det rart dere har mange "motstandere" når dere kommer med slike uttalelser og raserianfall i tillegg?

Forklar heller på en normal måte hva det går ut på uten å skrike gjennom tastaturet, og trekk heller frem ting som IKKE har noe med fløte, rømme, og bacon da!

Skrevet

jeg har da ikke skrevet at LAVKARBO i seg selv er så gæli (selvom jeg er skeptisk til det), men å spise så mye fett som HI fremstiller i innelegget sitt, og i tillegg så mye USUNDT fett, DET ER IKKE BRA FOR KROPPEN!

Å ikke spise karbohydrater er en ting, men å spise så mye herdet og animalsk fett, det er jo DIREKTE helseskadelig. Og det kan INGEN motsi.

Skrevet

Hvis dere hadde lest igjennom tråden, så hadde dere fått svar på alle tiltalene dere kommer med nå.

Men sånn gidder vi ikke. Er vel mye kjekkere å irritere andre?

Btw.. jeg finnes ikke rigid i det hele tatt. Men når jeg blir møtt av en murvegg så må man i visse tilfeller ta frem slegga. Dere skjønner den?

Jeg har skrevet mye her på tråden, og blir da irritert over at folk (dere) ikke kan lese det som står, og faktisk sette dere inn i temaet.

Jeg sier om og om igjen at ingen er like og vi alle har forskjellige behov i kosten. Er det da jeg som er lite flexibel? Det er dere som sier at "sånn er det" og nekter å lytte til andre, som kanskje kan ha litt mere erfaring og sitter på mer informasjon enn dere selv?

Hvis dere skal svare på _kun_ hovedinnlegget, er det en fordel å nevne det i innlegget, så vi andre vet hvem du/dere skriver til. Er ikke tankeleser heller.

Skrevet

høhø, jeg svarer hovedinnlegget jeg, alt annet er jo bare andres menninger, og det bryr meg døyten på akkurat dette.

HI Skryter av at hun går ned i vekt ved å stappe i seg helseskadelig fett, det mener jeg er iddioti, men henne om det.

At du tar så på vei fordi folk er uenig med deg, og ikke vil høre på lavkarbostyret, er ditt problem ikke mitt, dine følelser påvirker ikke meg, de påvirker bare deg. Så kanskje du skal heve deg over slikt, og leve akkurat som du føler for ^^

Skrevet

da er det viktig å velge siden fettkilder med omhu, velge fett som tåler oppvarming til det og ferskpressede oljer til kalde retter. Er ikke så mye værre enn det.

Skrevet

Det finnes lavkarbo, lavkarbo og lavkarbo...

Den ene gruppen holder seg unna nesten ALT av karbohydrater, fra grovbrød og frukt og flere grønnsaker, til fullkornsris og pasta....

Så har vi den gruppen som godtar visse TYPER karbohydrater, og som bytter fint brød, med litt grovere, vanlig pasta med fullkorn og som bare kutter ut de mest sukkerrike fruktene og nesten ingen grønnsaker..

Så har vi til slutt den typen som rett og slett lever lavkarbo,men som i hovedsak da fokuserer på mat tilsatt sukker (raffinert sukker..)

Den siste gruppen burde vi alle strebe etter, men deto foregående erVELDIG individuelt..På samme måte som noen lever resten av livet,- LYKKELIG, etter Grethe Roede prinsippet, så lever andre lykkelig ved og holde seg unna fett, så godt de kan..

Nå er det på mote og være redd karbohydrater så man får en del ekstra tilhengere pga dette...Kanskje de som roper høyest om hvor fantastisk det er..Så har vi de som finner sin perfekte livsstil..

Men jeg er et karbhydratmenneske, og tar av lettest ved og tenke mager mat, fremofor lite karbohydrater. Jeg øker fruktmengde, spiser poteter i ulike former,- MASSE, sammen med løk og gulerøtter, da det er disse grønnsakene jeg liker best..Så tenker jeg mager ost, mager leverpostei, magert pålegg, skjære bort fett på kjøtt, kutte ut bacon til pannekakene osv osv...DA går jeg ned i vekt, og slik holder jeg vekta....Jeg liker ikke egg og bacon til froskos, jeg liker ikke fet mat generelt,, samtidig som jeg vet at slikt kosthold gjør at jeg sliter VELDIG med energinivå, psyke og fysikk generelt. Men for min søster så funker lavkarbo utmerket..HUN kutte rut potet, ris og pizza når hun vil gå litt ned. Det er HENNES måte.

Kan dere ikke bare innse at lavkarbo ER ikke for alle......og ja, det KAN være skadelig om man ikke lytter til kroppen. Det var et program om en britisk/amerikansk mann som holdt på og dø, fordi kroppen hans ikke produserer glukose selv, og MÅ få det tilført i form av karbohydrater fra mat.....Det var faktsik en viss andel av jordens befolkning som lider av denne tilstanden, og man kan faktisk miste livet ganske fort om man ikke oppdager det underveis i en lavkarboperiode....For det var snakk om å få i seg NOK, ikke bare LITT.....

Skrevet

12.48 Enig med en annen her om at du bør lese deg opp.

Når sunt flereumettet plantefett varmes opp sammen med nikkel og hydrogen får du trans fett. Dette blir gjort pga holbarheten til matvaren og fordi det er billig. Det har altså ingenting med at margarinen skal bli stiv som du skriver. Transfett kan være både fast og flytende. I norske margariner har transfettet nå blitt fjernet så margarin er ingen versting når det gjelder transfett.

Du skriver videre at det er hakket bedre med plante oljer og fett , men animalsk fett er ikke så farlig som vi er blitt inprenta. Jeg håper det ikke er soya olje eller varmpresset rapsolje du bruker mye av for i begge disse er det mye transfett.

Til slutt transfett finnes også i mange naturlige matvarer som feks. kjøtt.

At noen velger å leve på lavkarbo er helt i orden for meg, jeg betviler heller ikke at mange går ned i vekt. At det er det optimale kosholdet for kroppen er jeg ikke enig i!!

Skrevet

12.48 Enig med en annen her om at du bør lese deg opp.

Når sunt flereumettet plantefett varmes opp sammen med nikkel og hydrogen får du trans fett. Dette blir gjort pga holbarheten til matvaren og fordi det er billig. Det har altså ingenting med at margarinen skal bli stiv som du skriver. Transfett kan være både fast og flytende. I norske margariner har transfettet nå blitt fjernet så margarin er ingen versting når det gjelder transfett.

Du skriver videre at det er hakket bedre med plante oljer og fett , men animalsk fett er ikke så farlig som vi er blitt inprenta. Jeg håper det ikke er soya olje eller varmpresset rapsolje du bruker mye av for i begge disse er det mye transfett.

Til slutt transfett finnes også i mange naturlige matvarer som feks. kjøtt.

At noen velger å leve på lavkarbo er helt i orden for meg, jeg betviler heller ikke at mange går ned i vekt. At det er det optimale kosholdet for kroppen er jeg ikke enig i!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...