Gå til innhold

Rhesus negativ

jobber med saken har klart det

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei :)

Jeg er negativ, og har fått 3 positive barn :o) Har gått helt supert og ikke hatt noe form for problem med noe :) De tester blodtypen til babyen med en gang den er født og om barnet er positivt får du en sprøyte så sant du ikke har dannet antisttoffer.

En liten rettelse: Dersom barnet er positivt får du en sprøyte slik at du ikke danner antistoffer mot R+ blod. Det betyr at du ikke har antistoffer mot R+ om du blir gravid igjen, og dermed ikke har antistoffer som kan angripe et nytt R+ foster.

Under graviditeten skal ditt og babyens blodomløp være adskilt - det skal ikke være kontakt mellom blod sånn at du utvikler antistoffer underveis - så det er ikke farlig for babyen:) Men for å være helt sikre sjekkes blodet ditt et par ekstra ganger mot slutten av graviditeten, dette får du brev om.

Jeg husker jeg ble litt sur da de kom med sprøyta - synes jeg hadde vært gjennom nok det siste døgnet, (fødsel);) Men glad for sprøyta nå når jeg venter en ny.

Jeg har født før. Fikk ikke sprøyte da, så jeg antar at barnet er rh-. I tillegg har jeg hatt en spontan abort, men da ble det ikke barnet sjekket.

Spent på om jeg har antistoffer i meg nå. Venter på svar på blodprøven

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...