Gjest Skrevet 6. mars 2011 #1 Skrevet 6. mars 2011 ikke er så bratt i ryggen siden mini egentlig er for liten til å sitte i sete nr 2 nå med tanke på den motoriske utviklingen. Men babysetet er ikke trygt for ham mye lengre, vokst ut av det på lengden slik at hodet er oppe med kanten på setet. Noen uker til så er vel ørene der og, og da star vi uten sete til ham.
blid frøken :) Skrevet 6. mars 2011 #2 Skrevet 6. mars 2011 Besafe izi combi kan vippes i forskjellige sittestillinger og er derfor ikke så veldig bratt på den laveste posisjonen. Går fra 0-18 kg.
laroos Skrevet 6. mars 2011 #3 Skrevet 6. mars 2011 Hvilket sete har dere nå? Høres rart ut å vokse ut av setet 4 mnd gammel når de første setene som regel varer til ungen er nærmere året. Det er ikke noe spedbarnsinnlegg i setet som kan tas ut slik at ungen kommer lengre ned og setet dermed varer lengre? Har kun erfaring med Maxi-Cosi selv, og det er i alle fall ikke i nærheten av å være for lite på min lille på snart 5 mnd.
sillyfilly og Olivia Skrevet 6. mars 2011 #4 Skrevet 6. mars 2011 http://barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bilstoler/9-18-kg/besafe-izi-kid-x3-isofix.html http://barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bilstoler/9-18-kg/besafe-izi-combi-x3.html Det er vel besafe som er det greieste. .
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 6. mars 2011 #5 Skrevet 6. mars 2011 Samme problemet her også, guttungen er 5,5 mnd og han er snart for stor til setet.. vi har britax 0-13 kg, og der kan man ikke ta ut puten, bare flytte den lengre opp.. nå er den på øverste nivå, og det begynner å bli lite. Helt sykt. trodde det skulle vare til han blei nærmere året, men ser det er mange som har samme problemet. Vi skal gå fra besafe setet, det som er fra 5 mnd til 4 år eller noe slikt.
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 6. mars 2011 #6 Skrevet 6. mars 2011 Vi har også britax 0-13 kg og den begynner å bli knapp. Går en stund til her - men ikke lenger enn til hu er 6 mnd tror jeg. Vi skal også ha be safe izi combi når hun vokser ut av babysetet, kan brukes til de er 4 år og er veldig bra i tester, pluss at det er ett bestselger-sete så da tenker jeg at det må være rimelig bra
Gjest Skrevet 9. mars 2011 #7 Skrevet 9. mars 2011 Vi har besafe izi sleep no. Er britaxen liten også??? OI! Vi hadde planer om å overta en britax rømer sete av noen venner. Har vært å sett på noen nr 2 seter nå, og blir britaxen for liter også så blir det besafe combi på oss også. Men prøvde lillebror i det i går, og den stillingen som var mest liggestilling på der ble likevel for bratt. Håper håper håper britaxen kan være passelig litt lengre en izi sleepen vi har. Izi sleepen skal jo være en av de lengste setene på markedet. Vi står midt mellom to seter, for stor til babystol men for liten til nr2 stolen. HI
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. mars 2011 #8 Skrevet 9. mars 2011 hmmm ja, hvor lange ER egentlig disse babyene deres, hvis de har vokst ut av setet sitt allerede? Vi har nemlig også Britax, og det passet eldstejenta til hun var nærmere 1,5 år gammel.. Britax-setet er jo kjent for å være lang i ryggen, så jeg tipper det vil holde en god stund fremover HI=) her er svar fra Trygg Trafikk om akkurat dette; http://www.tryggtrafikk.no/Når+bør+vi+bytte+ut+spedbarnstolen%3F.b7C_wtLK4N.ips
Gjest Skrevet 9. mars 2011 #9 Skrevet 9. mars 2011 klumpen min er 70 lang. Håper det britaxsetet vi kjøper nå går en stund. Synes han er ALTFOR liten til å gå over i sete nr 2 nå.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. mars 2011 #10 Skrevet 9. mars 2011 ja, den er jeg enig i Her er lillesøster 69 cm lang nå, og hun har ihvertfall GOD plass i Britax-setet fortsatt, så det blir nok en god stund før vi bytter til sete nr 2 ja...
Trultemor73 Skrevet 9. mars 2011 #11 Skrevet 9. mars 2011 Vi hadde også besafe izi sleep. Byttet det ut når lillegutt var ca. 9 mnd. Da var det så trangt at vi hadde vanskeligheter med å få han ut av det. Satt jo som støpt. Vi byttet til et vanlig besafe bakovervendt, men gutten vår var jo som sagt 9 mnd og 10 kg.
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 9. mars 2011 #12 Skrevet 9. mars 2011 Husk at de vokser mest i starten da.. Guttungen vår vokste så innmari mye mellom 4 og 5 mnd, så vi hastet avgårde for å ha et sete som kunne stå klart.. Nå er han 9 mnd og han sitter fremdeles i sete nr. 1. Han vokste mye i overkroppen i starten, men nå har bena vokst litt også.. :-) Han er ca 78 cm og det går helt fint (graco sete), men han må nok over i sete nr 2 nå mot slutten av mars, nå veier han litt også... Vi har kjøpt Besafe izi combi. Den kan stilles inn i 3 eller 4 sittestillinger, men jeg syns den fremdeles er bratt, så vi venter så lenge som mulig.
Gjest Skrevet 9. mars 2011 #13 Skrevet 9. mars 2011 Det var jammen tidlig! Vi hadde babysetet til jenta var 9-10 måneder, og hun er ingen liten jente altså! Vi har både setet til Britax og Besafe sitt. Et i hver bil. Og jeg er helt klart mest glad i britax-setet. Lettere å regulere litt mer liggende stilling på ryggen ved å strappe forankringsselene. Og så sitter hun så tett og godt i setet. Sover veldig godt i det fordi støttene på siden av hodet er suverent god. Veldig godt sete atlså! Besafe sitt er jo også veldig bra, særlig med tanke på den bøylen som beskytter vet påkjørsel bakfra. Men ungen sitter ikke like tight og godt i setet, og det er dårligere støtte til hodet som gjør at det ikke er like godt å sove i det setet. Særlig mens de er så små er det viktig å se at de ikke sitter løst i setet, føles mye bedre å sitte litt tett og tight om du forstår hva jeg mener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå