Gå til innhold

Noen fler som venter nr 6?

mamma til 5 , fødeklar  :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei og gratulere med svangerskapet! :-)

Jeg 43 år og venter også nr. 6, termin den 25 april! :-)

Har 1 jente og 4 gutter på 15, 12, 8, 5 år og minsten på 18 mnd, alle sammen like planlagte og velkomne! ♥

Like stort å gå gravid og kjenne babyen hver gang så jeg skulle gjerne gått gravid hele tiden og hatt maange flere! :-) ♥

Bare 50 dager igjen til terminen i dag så det går fort!!!

Masse lykke til og nyyt tiden som gravid! :-)

Klem fra

Så koselig ;) Ja det er like koselig vær gang. Lykke til <3 Fint å ikke å være alene om å vente nr 6, mange som syntes det er dumt. Har ikke fortalt det til familien enda, regner vel med noe negativt. Vet du hvilket kjønn din 6 blir? vi har jo 5 jenter, så mannen min håper virkelig på en gutt denne gangen, men man blir jo så glad når de kommer ut uannsett ;) Lykke til til deg også <3

klem

Hei igjen! :-)

Ja, man kan desverre få en del kommentarer og formeninger fra andre om man at man venter nr.5 - 6 osv, men har kommet fram til at det meste bunner ut i missunnelse!....;-)

Vi vet ikke kjønn, vi ville ha det som en overraskelse....:-)

Vi har jo begge kjønn så hos oss er det aldri vært noe tema, men skjønner så absolutt at dei som har bare av ett kjønn innerst inne ønsker seg det andre kjønnet, for jeg husker jeg følte meg såå priviligert da jeg fikk gutten min når vi hadd ei jente fra før så den følelsen unner jeg alle som ønsker det!

Men uansett så er det å få et barn like stort uansett! :-)

Klem fra

mokka: Trist å høre at du har mista en. 99 dager går jo fort da, men slitsomt også. Siden du har 4 gutter nå håper dere kanskje på en jente. Blir spennende <3 Lykke til ;)

Vi har også tenkt å ikke finne ut kjønnet denne gangen, har hvist det de 4 siste gangene, men vil ha litt spening denne siste gangen.

Klem

Annonse

Så koselig, var godt å se at flere kommer til å bli "verdens største familie". (som min 8 åring sa da han fikk høre at det kom en til.)

Vi hadde egentlig stoppa på 5, men sterilisasjonen virka vel ikke 100% så da var d på`n igjen.

Er 32 år og har 3 gutter først, så 2 jenter.

Veldig deilig å ikke føle seg alene i denne hektiske verden at man vil prioritere barn og familie. Deilig å være storfamilie ;)

mokkina: Ønsker deg kjempe lykke til, håper å høre hva du får <3

jubalong 5+1 =6 hva er alderen på barna dine? Og når har du termin?

Jeg skal jo ikke ha før 5 november, så har jo langt igjen.

ønsker dere alle lykke til ;)

Sniker meg inn her selv om jeg bare venter nr4;) Må si at jeg har fått mange kommentarer,både fra de som har 2 barn selv men tro det eller ei, var faktisk en 5barns mor som sa til meg: skal du befolke hele verden alene du?

Selv gleder jeg meg masse og er nok ikke ferdig med nr4;) men det blir liksom en liten demper på gleden når folk slenger ut av seg de mest hensynsløse kommentarene:/

Men lykke til videre i svangerskapene dere flergangsmødre:) kos dere:)

alderen på de andre er 10, 8, 6, 4 og 2.

Har termin ca 6.sept.

Fikk faktisk flere "negative" kommentarer med nr 4 og 5 enn jeg har fått denne gang. Nå er folk bare imponerte og misunnelige. Har bare såvidt begynt å fortelle folk da..

Er bare så arti å høre at det faktisk er flere av oss , hehe!

Føles av og til som at alle er førstegangs,eller andregangs her inne...

Ja de er jo ganske tette dine, men det er så koselig. De har jo glede av hverandre, selvom det blir litt krangling iblant..

Jeg fikk spørsmål om Er dere med i en sånn sekt eller noe siden dere har så mange unger?? Nei vi er bare glad i barn... Blir så utrolig irritert, er jo ganske hormonell nå, så det hjelper vel ikke ;)

veldig koselig å se at det er flere som liker storfamilie og er kjempe glad for å ha en stor deilig ungeflok. Jeg er hjemme, det blir jo litt planleggning. Men jeg koser meg. Har fortsatt ikke orket å fortelle det til noen enda, men magen min er så oppblåst at noen spørr vel snart.

mine to minste er føtt i 06 og 08 og de kom ca 2 uker før termin , så håper denne gjør det også.

Lykke til til dere alle sammen <3

• 1 måned senere...

Heisann!

Har prøvd å svare her noen ganger, men innlegget har aldri komet på trykk... Så prøver igjen!

Vi venter også nr. 6 :) Er en liten bonus siden prevensjonen svikta, men tenker som så at: "Det som ikke går i bredda, det går i høgda".

Alder hos våre er 13, 9, 5, 4 og nesten 2 1/2 når babyen kommer på sensommeren.

Lykke til damer! Vi er sabla flinke! :D

Annonse

Hei!

Jeg skal også ha nr 6.

Har fire jenter og en gutt fra før, og jammen blir det ikke ei jente til på oss! Ikke planlagt svangerskap i det hele tatt, men nå gleder vi oss veldig.

Er selv 35 år og ungene 14, snart 11, 8,6 og 3.

Termin 22.mai, så det begynner å nærme seg :)

Ble så glad når jeg fant denne tråden! Det er nok av dem som finner 6 barn sjokkerende. Selv synes jeg det er mer sjokkerende at så mange reagerer så voldsomt når de hører at det er nr 6.. hehe.

Det går da helt fint å ha stor familie! Slitsomt til tider selvfølgelig, men tror faktisk at mange med langt færre barn har det vel så slitsomt.

Ungene trives godt sammen, og selvom det ikke var "planlagt" at vi skulle bli så mange, ville jeg ikke ha forandret på en eneste ting om jeg kunne!

Lykke til alle dere fantastiske 6.barns mammaer :-)

Kjempe koselig å se at det faktisk er flere av oss som venter nr 6. Det hører med til sjeldenheten blandt de vi kjenner. De fleste sier vel at dere orker, men enig med Blåvinge at de med langt færre barn sliter vel så mye. Med god planleggning så går det jo bra. Og barna leker jo bra sammen. Har jo 5 jenter vi da, så blir spennende å se om det kommer en jente til. God Påske til dere alle ;)

sniker meg inn her og...må vel si det er en stund siden nr 6...hahahah...neida,her ventes nr 9.og det har helt siden vi sku ha nr 4 kommet lasse vis med komentarer,om både sekt og om vi ikke visste hva prevensjon er .no må jeg knipe igjen,og husk hvor dyre barn er ,og att vi skal ikke befolke jorden åleine...osv osv...men vi har ALDRI brydd oss...vi har hele tiden ønsket oss mange barn,og vi elsker barn og trives som stor familie ,folk har ikke noe med det å gjør,det er vårt valg,våre holdinger,våres barn...og vi tar oss av de sjøl...ingen barnehage en gang og svæææært skjelden barnevakt....vi koser oss og er kjæmpe-rike,alle er planlagt og høyt ønsket,barna koser seg med å være mange,alltid noen å leke med,og være med.de blir tidlig selvstendige,og hjelpsomme og de lærer fort å dele og vise hensyn og er ikke storkrave på noen måter.fornøyd med alt de får og ikke får.

synest bare att det er utrolig irriterendes att ikke samfunnet er lagt opp på noen måter for familier som ønsker mange barn...uansett om det gjelder biler,ferier,reisemål,hus...osv osv....alt dreier seg om 2 voksne og to barn...og til nøden 3 barn....for det er mange i dette landet som ønsker å være flere enn en a4 familie,så her kunne samfunnet og politikerne gjort noe extra...fårr litt extra støtte eller barne trygd eller noe...men det er no bare en drøm ja...hahaahaa.

barna her er 13,12,10,8,6,4,2,13 mnd,og neste kommer i begynnelsen av des. ønsker alle som ønsker mange barn masse lykke til...støtter dere max...=O) =O) =O)

• 3 uker senere...

Jøss må si jeg er veldig imponert over deg som venter nr 9, så utrolig gøy og stilig! Sjelden man hører om noen som har så mange barn! Selv venter vi bare nr 3, men har alltid hatt lyst på mange så flere blir det! Kanskje ikke 9 da, men, hehe, kanskje 6-7? Kan jeg spørre hvor gammel du er? Jeg er fasinert :)

• 4 uker senere...

Så koselig å se at det er så mange rundt i landet som har mange barn :-)

Jeg har 1 gutt og 4 jenter med min første mann. De er 15, 13, 10, 8 og 7år.

Jeg giftet meg på nytt med en herlig mann. Vi ble enige om å få en sammen siden han ikke hadde noen fra før. Dessverre viste det seg at han har svært dårlig kvalitet. kun 6% av noe han måtte ha minst 15% av for å kunne gjøre en kvinne gravid. Siden jeg har bare en eggleder ga ikke legene oss en sjanse. Vi ble innvilget prøverør siden han ikke hadde noen fra før. Men jammen ble vi ikke gravide på egen hånd :-) Lillejenta kom i september. Etter det har vi vært kjempeforsiktige, men.... nå sitter jeg med positiv test - og fatter ikke når det kan ha skjedd!! Det spiller vel ingen rolle, for frøet er jo der. Vi har litt skrekkblandet fryd, for jeg var kjempedårlig av svangerskapsforgiftning sist og jenta er derfor født i uke 35. Jeg vet at "alle" mener jeg bør ta abort. Vi har diskutert frem og tilbake og mannen min støtter meg uansett hva jeg velger. Men jeg greier bare ikke å ta abort - så her kommer nr 7.... Det blir absolutt siste. Min mann har sagt at dersom jeg bærer frem dette barnet kutter han strengene. Han er ikke villig til å ofre meg for å få barn. Pent sagt :-)

Men jeg gruver for reaksjonene og kommer til å holde det skjult så lenge som mulig.

Til Baby-bea

Gratulerer så mye, så utrolig gøy da :) ville heller ikke tatt abort, en fra eller til er ikke så mye mer slitsomt. Håper du ikke blir så syk denne gangen da, ingen svangerskap er jo like, men du blir vel fulgt ekstra opp denne gangen.

Jeg gleder meg til ultralyd den 15\6 og tiden går så sakte, gleder meg til å se den lille sprelle der inne. Da er jeg også halvveis så da blir det vel en liten feiring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...