Gjest happyfeet<3 Skrevet 6. mars 2011 #1 Skrevet 6. mars 2011 For å kunne bruke bagen lengst mulig ser jeg for meg at man kan dra igjen glidelåsen i fotenden slik at beina blir liggende litt opp og utover kanten.. Likevel kan jo ryggen ligge nede (evt heves litt for ikke så "skarp" vinkel på beina).. Vil dette fungere for soving? Hvordan gjør dere det? Er førstegangs og har kjøpt multi x bagen til lille som kommer i mai. Hadde håpet å kunne bruke bagen til over vinteren neste år.. Hadde vært greit å høre erfaringene til dere med samme bag.
benelen Skrevet 7. mars 2011 #2 Skrevet 7. mars 2011 Vi har denne baggen til jenta vår. Hun er født i juni og vi bruker baggen ennå. Hun er lengre enn gjennomsnittet på jenter så jeg er egentlig litt overrasket over at hun kan ligge i full liggestilling ennå med en vinterpose nedi. (den er ikke tykk ved hodet eller beina, så den bygger ikke noe spes i vogna.) Du vil i utgangspunktet fint kunne bruke baggen over vinteren så lenge babyen ikke overstiger vekt og mål. Om du må ta opp beina og lage en liten knekk i ryggen så er ikke det noe problem, hvis babyen mot formodning ikke liker det så er det bare å gå over til sportsdelen. Når snuppa vår skal sove så legger vi henne ned i full liggestilling så lenge det er mulig deretter vil vi bytte til sportsdel. Hvis jeg ikke tar helt feil vil multi x baggen med knekk i rygg og fot bli tilnærmet lik sportsdelen til bugaboo - Kan jo høre om bugaboomammaer også har noen erfaringer.
benelen Skrevet 7. mars 2011 #3 Skrevet 7. mars 2011 Vi har denne baggen til jenta vår. Hun er født i juni og vi bruker baggen ennå. Hun er lengre enn gjennomsnittet på jenter så jeg er egentlig litt overrasket over at hun kan ligge i full liggestilling ennå med en vinterpose nedi. (den er ikke tykk ved hodet eller beina, så den bygger ikke noe spes i vogna.) Du vil i utgangspunktet fint kunne bruke baggen over vinteren så lenge babyen ikke overstiger vekt og mål. Om du må ta opp beina og lage en liten knekk i ryggen så er ikke det noe problem, hvis babyen mot formodning ikke liker det så er det bare å gå over til sportsdelen. Når snuppa vår skal sove så legger vi henne ned i full liggestilling så lenge det er mulig deretter vil vi bytte til sportsdel. Hvis jeg ikke tar helt feil vil multi x baggen med knekk i rygg og fot bli tilnærmet lik sportsdelen til bugaboo - Kan jo høre om bugaboomammaer også har noen erfaringer.
Gjest happyfeet<3 Skrevet 7. mars 2011 #4 Skrevet 7. mars 2011 Takk for svar! Så godt å høre at jenta di kan bruke bagen i liggestilling enda, da tenker jeg det er håp for at vi hvertfall kan bruke bagen ut januar i liggestilling Ja jeg søkte litt på nettet etter erfaringer med soving i bugaboo sittedelen og de svarene jeg fant var at folk var veldig fornøyd og ungene sov godt. Er dere ellers fornøyd med bagen? Er det noe max vekt grense på barnet for å bruke den? Av en eller annen grunn har jeg 9 eller 11 kg i hodet mitt, og det er jo ikke SÅ mye...
benelen Skrevet 8. mars 2011 #5 Skrevet 8. mars 2011 Vi er veldig fornøyd med baggen! Eneste er at det er litt mye styr når man skal ta barnet fra liggestilling til sovestilling og omvendt. Men det går helt greit. Hvis jeg ikke tar helt feil er det max 9 kg for liggende og 11 (eller 12) kilo for sittende i baggen. Jeg var på helsestasjonen i går og prøvde ut baggen litt etterpå. Nå var jenta mi 71 cm lang og veide 8060g. hvis jeg lar ryggen ligge helt nede og tar opp beina blir baggen for kort, da må jeg ta opp ryggen litt for at hun skal sitte godt. Hun hadde ikke noe problem med å sove slik. (ryggen ble ikke bratt) Nå har jeg en annen vogn hjemme som vi bruker på terassen, den har full liggestilling på sportsdelen. Når vi er ute på tur vil hun helst ikke sove, men kikke ut på alt som er rundt utenfor vognen. Hadde jeg kun hatt tfk vognen ville jeg nok ha byttet over til sportsdelen iløpet av våren. Du kan jo se litt på dette skjemaet når barnet er født og regne ut ca hvor lenge du kan bruke baggen: http://www.ammetaka.no/Baby/percentil.php
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå