Gå til innhold

Flaskene er blitt litt oransje.. Burde jeg kaste de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Avent flaskene mine er blitt misfarget, ikke alle men 2 av dem og tror det er de eldste og.. Jeg er så usikker på om jeg burde kaste de og kjøpe nye..

Takk takk for råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at hvis jeg vasker flaskene i oppvaskmaskinen sammen med feks en kasserolle jeg har laget pizzafyll i eller noe annen "tomat-mat" så blir flaskene og ringene misfarget.. Kanskje det er det som har skjedd? Om en bør kaste de har jeg igrunn ikke tatt stilling til. Et triks som fungerer godt på flasker og flaskesmokker som har blitt misfarget eller har belegg er å gni de i salt under vaskeseansen :)

Skrevet

Våres er også litt sånn.. Mannen klarte å vaske flaskene med tomatsaus. Men vi kaster de ikke nei. Vi koker de så er ikke noe bakterier. Er bare selve fargen som har satt seg.

Skrevet

Hvis du vasker de med zalo antibaktriell blir de fine og klare igjen :-)

Skrevet

Mine er også slik. Hjelper ikke uansett oppvaskmiddel. Men i følge noen andre her inne kommer det av at de har fjernet et stoff de brukte i plasten før for å forhindre misfarging, som visstnok ikke skal være bra å få i seg. Så bedre med misfargede farger uten gift, enn klare flasker med gift:) Det gjør ikke noe at de er gule iallefall, annet enn at de ikke er så pene å se på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...