Gå til innhold

er det noen av dere som har Simo 485 reisetrille?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde den og elsket den! Den blir ganske liten sammenlagt, men ikke i nærheten av så liten som de minste trillene blir. For meg var det viktigere at den var god å trille, hadde lun kalesje og full liggestilling, og i forhold til simo kombien var den jo en mygg ;)

Vi har den og er passe fornøyd.

Fordelen er at den er robust, full liggestilling, god å trille og fin å se på :-)

Ulempen er at den er stor og veldig uhåndterlig sammenlagt. Som sportsvogn har vi en Emmaljunga Mondial (den største Emmaljunga-vogna) og den er mer håndterlig sammenlagt - til sammenligning :-) Den egner seg ikke å ta med på fly, pga måten den blir lagt sammen på. Legges noe oppå - som det jo gjør på et fly - så blir vogna helt skvist sammen. Vi måtte kjøpe en ny etter vår tur til Hellas (fikk igjen på forsikringen). Det går ikke an å ha ryggen helt oppreist, men barnet blir sittende lettere henslengt i vogna.

Vi kjøpte den da vi skulle to uker til Hellas - ville ha en trille som kunne trilles på ulendt terreng og som snuppa kunne sove godt i. Det fikk vi.

Nå står Emmaljungaen som sovevogn i barnehagen - og de få gangene vi bruker vogn nå, så er det Simoen som blir brukt. Fungerer godt til vårt formål, men hvis du vil ha en trille, ville jeg sett etter noe annet. Er heller en litt enkel sportsvogn, etter min mening!

Min erfaring med simo 485 reisetrille er ikke den samme som de over her, min vogn knirket, hjulene hang seg opp+++ følte ikke vognen var så tett heller da du har hull på begge sidene når vognen er i full liggestilling..

Annonse

Har hatt simo 485 til guttungen siden han var 5 mnd. ( I tillegg til simo kombivogn) Har brukt den både som shoppingvogn, turvogn og reisetrille. Synes den er kjempegod å trille! Justerbart håndtak og grei størrelse på handelkurven under. Man kan henge handlenett/stelleveske på håndtaket også, selv om da blir vogna fort litt baktung. Som noen over her skrev, så får man ikke ryggen helt opp så barnet blir sittende halvveis bakoverlent, men det har aldri vært noe problem for min gutt. Den er romslig og god å sove i, og full liggestilling er kjempedeilig. Den er som tidligere nevt ikke den minste reisetrilla i klassen, men vi fikk plass til både vogna, bilstol, bleier og tepper i prampack så den tar langt i fra stor plass heller. Kan jo ikke sammenlignes med en paraplytrille akkurat, hverken i størrelse eller komfort.

Et lite minus med vogna, synes jeg, er at fotbrettet er litt kort så barnet blir ganske fort for langt for vogna. Min gutt er nå snart 2.5 år og sitter fint med beina på fotbrettet. Men skal han ligge i vogna stikker beina langt utafor.

Jeg elsker den kongeblå fargen (2009 modell) på den supertøffe vogna vår så jeg nekter å bytte den ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...