Gå til innhold

Må jeg koke havregryn til baby 10mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste at noen puttet havregryn i babyyoghurt og at det var en slager, så jeg har lyst å prøve.

Men må jeg da koke de, eller holder det at de ligger og "godgjør" seg litt før servering?

Skrevet

prøv ut hva h*n vil ha.

er jo fort gjort å koke da :-)

bare husk at med "sånn" type grøt, så trenger ungen mer væske for å ikke bli så hard i magen :-)

Skrevet

Det var jeg som tipsa om dette:) Jeg koker ikke havregrynet (på pakken står det foressten at de er lettkokte da). Å det virker da til å gå helt fint, spiser dem jo selv uten å koke dem hvis jeg har meg frokostblanding. Men jenta mi på 9 mnd er veldig glad i brød også altså, så hun tygger jo denne blandingen veldig greit, hvis det var det du tenkte på (i gommene sine, har ingen tenner enda!) selv om blandingen ikke har stått og godgjort seg også.

Grunnen til at jeg gir henne dette i tillegg til brød, er nettopp fordi hun drikker svært lite væske i løpet av dagen (vil for tiden ikke ha mme på flaske, og drikker bare noen slurker vann til hvert måltid av imsdal-flaske). Men i youghurten er det jo mer væske enn om jeg gir henne bare brød. Så var derfor jeg kom på dette:) Så dersom barnet ditt drikker normalt, så tror jeg ikke du skal tenke på at dette er et måltid som krever ekstra væskeinntak, tvert imot! Ift. brød er det jo mer væske:)

Jenta mi er til tross for et veldig lavt væskeinntak ikke hard i magen, og merker jeg tendenser til dette tar jeg litt malt i grøten, å så gjør det susen. Legen har gått god for det lave væskeinntaket hennes og bedt meg slappe av så lenge hun er i god form, så da slapper jeg av (stort sett;)).

Skrevet

Takk for godt svar!

Skal prøve dette etterpå, alltid spennende å introdusere noe nytt, moro for liten og stor!

At det står "lettkokte" på pakken tenkte jeg ikke på engang, ennå jeg i alle år har hatt en pose stående i skapet! (ikke samme pose altså, hihi)

Også skal jeg prøve å gi vann fra imsdalflasken min, takk for ekstra tips på kjøpet!

Skrevet

Bare hyggelig å være til hjelp! Lykke til:)

Skrevet

Bare hyggelig å være til hjelp! Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...