Gå til innhold

Jenta vår kom til verden 27.02...:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige lørdag skulle guttene på overnatting hos mine foreldre og jeg og mannen min tenkte att nå skulle vi slappe av (og likte tanken på å få sove en hel natt ,siden to-åringen hadde laget litt baluba om natten den uken)... Vi slappet av hele dagen ,leide en film og spiste god mat. Når filmen var ferdig skulle mannen se fotballkamp, så jeg gikk og la meg ett par timer...

Kl. 19.00 våknet jeg av tak i magen med 2 min. mellom. Tenkte att det helt sikkert kom til å stoppe igjen (siden det gjorde det uka før), så stod opp og tok meg en dusj og gikk litt rundt for å se om det fortsatte. Etter en times tid var det der fortsatt, så jeg bestemte meg for å ringe føden og høre (hadde 5 cm åpning,så hadde fått beskjed om å ta kontakt fort, for fødselen kom til å gå unna på 1-2-3 når det startet igjen). De sa vi gjerne kunne komme inn til en sjekk, så vi dro spent avgårde...:)

Var på sykehuset ca. 20.30, og hadde da 7 cm. åpning... Ble lagt på fødestue og jordmor var sikker på att babyen ville være født før midnatt...:)

Riene fortsatte, men gjorde ingenting med åpningen, så kl. 02.30 bestemte jordmor seg for å sette på drypp for å få litt fortgang i det... :)

Timene gikk,men fortsatt ingen forandring.

Men, så... kl. 06.00 ble riene plutselig skikkelig heftige og hadde endelig effekt:) Rett før kl. 07.00, etter 2 pressrier, kom lillemor til verden- 3 uker før termin, men helt ferdig...:) Liten og nydelig med masse svart hår:) <3

Nå bare koser vi oss og hun er så rolig og snill (så får vi satse på det fortsetter sånn;)) :)

Jeg var egentlig redd for en veldig rask fødsel, siden nr. 2 kom på under 1 time... Men dette var faktisk den lengste fødselen jeg har hatt:) Så min bekymring for å ikke rekke frem til sykehuset var helt uten grunn...;)

Lykke til alle sammen!:)

***(:!Sender masse fødestøv til de som trenger!:)***

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye! :))

Skrevet

Gratulerer så mye! Fin historie :-)

Skrevet

Takk for at du delte din historie, lykke til og gratulerer så mye :)

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta:)) Flott historie!

Hvor stor var jenta da? :)

Skrevet

Tusen takk alle sammen!:)

Hun var 3200 gr. og 50 cm, så var jo egentlig stor med tanke på att hun var født 3 uker før termin...:)

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta:0)) lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...