Gå til innhold

Oy...der kom plutselig kiloene på plass!! wææ...

Anbefalte innlegg

Har slitt med skikkelig kvalme, og gikk ned ca 2-3 kg! Nå har jeg vært så og si fri fra kvalmen(litt morgenkvalmen enda men) i 1,5 uke, og *grøss* hvor fort disse var på plass igjen!! Er til og med 1 kg i pluss i forhold til utganspunktet!! Er 11 uker nå! Hvordan liggger dere an med kiloene??

Fortsetter under...

ja, jeg la på meg rundt 20kg sist...og har angst for at det går likt denne gang!! Prøver å spise sundt, men ikke alltid knekkebrød å eple frister liksom...har bestandig lyst på ferske rundstykker med smør og ost!!!

9 uker, 1kg+..

Fant denne oversikten i går, der ligger det en link til bmi-kalkulator som tegner en graf for hvor mye en er anbefalt å legge på seg til enhver tid i svangerskapet. Skjønner jo at dette er en generell veiledning man ikke skal legge for mye vekt på, men tenker likevel du (og jeg;) kan puste ut litt til..:D

http://mammanett.no/graviditet/livsstil/vektoekning_i_svangerskapet

Jeg pleier legge på meg rundt 30 kg. (jepp...)

Og er på god vei allerede, kjenner jeg!

Men kan ha noe med at jeg har full stans i fordøyelsen - som vanlig :o(

Er rundt åtte uker, og har sikkert lagt på meg en fem-seks kg allerede, pluss at magen er stor til å være på et så tidlig stadie. Litt nervøs for at det kanskje er to der inne.

Bring it on! :o)

Annonse

Er 11+ 5 og har gått ned 3 kg til nå. Har vært plaget med litt kvalme, men holder heldigvis på å gå over, og blitt skikkelig sær på enkelte smaker og lukter.

I de to forrige svangerskapene gikk jeg opp 12 og 9 kg.

Jeg har også vært en del kvalm og gikk ned 2 kg. Men nå som kvalmen har begynt å gi seg går disse kiloene veldig fort på igjen. Men er fremdeles -1 kg og er 9+5.

I første svangerskap la jeg på meg 17 kg. Jeg gikk ned 10 kg med en gang, mens de siste 7 kg slet jeg skikkelig med.

Da jeg ble gravid med nr. 2 var jeg veldig oppsatt på å ikke legge på meg like mye som første gang. Sjekket derfor vekten ganske ofte og når jeg så at den hadde gått opp var jeg litt mer påpasselig med hva jeg spiste i en kort periode. Hadde mål om å gå opp maks 10 kg, men endte på 12. Var ganske fornøyd med det. Den største forskjellen i vektøkningen var faktisk de første 12 ukene, hvor jeg med nr 1 la på meg rundt 4-5 kg, mens jeg med nr 2 ikke la meg på noenting.

Så det er mulig å ikke legge på seg like mye som de forrige svangerskapene. Jeg syntes faktisk ikke det var så vanskelig i det hele tatt. I det første svangerskapet tenkte jeg ikke så mye på det, mens andre gang var jeg forsiktig, uten å være fanatisk. Koste meg til tider masse, men når jeg da så at vekten gikk en del opp var jeg litt mer forsiktig i en periode. Helt overkommelig og levelig, og så ufattelig deilig å ikke ha så mye ekstra å dra på.

Digg å kunne gå nesten rett inn i sine gamle klær etter fødsel også! Så jeg har samme strategi denne gangen som sist, og håper vektøkningen stopper rundt 10 kg.

Det er egentlig ingen fysiologisk grunn til at man skal legge på seg noe de første 10-12 ukene, da fosteret, morkake og livmor ikke veier stort. Når jeg la på meg i første svangerskap var det nok ikke babyen, men heller den ekstra maten jeg unnet meg :)

Men man legge vel på seg av vannet som kommer allrede i starten? Pga hormonene eller hva det er? Nok med å få ned saltkjeks og frukt her om dagen jeg, så kan ikke tro jeg har lagt på meg hvertfall :P hehe.. Men den oppblåste magen er der da!

Er 3 kg pluss allerede. Har vært mer i ro enn vanlig pga blødninger og har enormt treg mage. Kombinert med kvalme som gjør at jeg småspiser brødmat hele tiden, er det bare å innse at jeg er i ferd med å bli både rund og slapp.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...