LittLykkelig Skrevet 6. mars 2011 #1 Skrevet 6. mars 2011 Lillegutt har alltid vært helt gjennomsnittlig på utvikling (og det er han sikkert fortsatt). Nå er han inne i en sterk utviklingsfase og her går det unna gitt! På noen få dager har han lært seg å klappe hender (han er så frustrert at han til og med klapper i søvne..), sette seg opp selv og nå prøver han jaggu å krabbe + å heise seg opp etter møblene. Får helt sjokk, trodde ikke det skjedde så fort. Ser jo at hjernen jobber på høygir, han suger inn alle inntrykk og prøver hardt. Han sover derfor veldig dårlig, men det er jo forståelig. Helt sykt hvordan de kan utvikle seg så fort i perioder. Er det flere som har opplevd SÅ sterke utviklingsfaser? I natt drømte jeg at han plutselig kunne snakke. Det er vel det neste.. (9 mnd forresten)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. mars 2011 #2 Skrevet 6. mars 2011 Ja, her skjedde det også plutselig en hel masse med eldstejenta fra 8 til 9 mnds alder husker jeg! Hun lærte seg masse nye "triks" (klapping, hilse hallo hallo osv...), satt seg opp selv, begynte å åle, så krabbe og reise seg opp. Begynte så smått å prate litt også ("bil", "nei", "mamma"), så kanskje ikke så rart at hun sov helt ELENDIG akkurat den sommern nei.. Tydelig at hjernen jobbet på høygir der hun krabbet rundt i sengen, klappet i hendene, bablet og gråt masse om natten
LittLykkelig Skrevet 6. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2011 Haha! Ja det høres likt ut ja! Dette begynte også mellom 8 og 9 mnd (han er akkurat 9). Plutselig løsner liksom alt på engang. Helt sykt å være vitne til. Er nesten glad jeg har vært syk noen dager nå, ellers ville jeg gått glipp av alt sammen.. Hehe. Nettene er et sant mareritt, men det er en annen historie. Det er jo veldig forståelig, jeg selv sover rimelig dårlig i stressede perioder med tanke på jobb og lignende. Man kan jo drømme om at man er på jobb eller slite med å sovne. Så de har det vel ikke helt enkelt disse små
stearin Skrevet 6. mars 2011 #4 Skrevet 6. mars 2011 Jenta mi utviklet seg voldsomt mye fra perioden 8 til 10 mnd, på den lille tiden lærte hun å krabbe, reise seg og gå sidelengs når hun holder seg i møbler, vinke, sitte og sette seg opp selv. Merker ikke mye på henne, men jeg selv synes det går for fort nå Når nesten ikke å følge med...
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 6. mars 2011 #5 Skrevet 6. mars 2011 Jeg husker med eldste at ting plutselig skjedde så fort når det først startet, hun dro seg fremmover når hun var 6 1/2mnd så stoppet det litt opp men når hun var 7 1/2 mnd krabbet hun, noen dager etter satte hun seg opp selv og rett før hun ble 8 mnd reiste hun seg opp langs møbler å det tok ikke mange dagene før hun gikk langs møbler også, husker jeg ble temmelig svett å syntes det gikk aaaaltfor fort. Hun sov også dårlig men det gjorde hun temmelig ofte så om det hadde sammenheng akkurat da aner jeg ikke. Lillebror er snart 7mnd å klarer ikke å dra seg fremover, men han snurrerseg rundt sin egen akse og ruller seg om han vil komme seg noen steder, håper han venter litt lengre enn storesøsteren sin med å reise seg å gå langs ting.
sillyfilly og Olivia Skrevet 7. mars 2011 #6 Skrevet 7. mars 2011 Tulla mi på ett år har lært seg å gå og hun har lært å si 5 ord(sånn helt plutselig!!!) og hun har lært seg å klappe i tillegg til at hun krever å spise all mat selv. Hun sover dårlig nå ja.
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 8. mars 2011 #7 Skrevet 8. mars 2011 Min er omvendt, han sover faktisk bedre når det skjer nye ting. Og takk Gud for det... Bare på 5-6 dager nå, så har han fått 2 nye tenner, han har lært seg å sitte selv og han har reist seg opp noen ganger! Jeg er jo selvsagt stolt av guttungen, men jeg merker at det ikke bare er å gå en rask tur på toalettet liksom, da han må passes på hele tiden. Hvor har det blitt av lille babyen min.. Tenk, det er bare 3 mnd til de blir 1 år!! Hjelpes som tiden flyr!
Vimse + gullene Skrevet 8. mars 2011 #8 Skrevet 8. mars 2011 min sover greit, men det skjer en revolusjon om dagene, det jobbes med kryping/åling (her kjøres en mellomting), heise seg opp på knær etter alt, slippe med en hånd (gjerne begge og, så det blir litt knall og fall), vinke, si mamma og pappa.. Puh!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå