Den tredje Skrevet 6. mars 2011 #1 Del Skrevet 6. mars 2011 Fikk tips her inne om vannkoker der du kan stille inn den temperaturen du ønsker- utolig lettvindt!! Kokernå opp vann som står avkjølt i kjøleskapet. Men på vannkokeren må en fylle på min 0.5 l når jeg skal varme opp vann og da går mye av det kokte vannet til spille.. Kan jeg koke opp vann på vannkokeren på morgenen og la det stå på kjøkkenbenken og varme opp til 40g hver gang jeg skal lage MME? Eller er ikke dette særlig bra...? Hvilke rutiner har dere andre som bruker slik vannkoker?? Synes det er greit at ting gjøørest så enkelt som mulig...:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142987355-rutiner-med-philips-vannkoker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillenims Skrevet 6. mars 2011 #2 Del Skrevet 6. mars 2011 Jeg ville ikke kokt opp og latt stå på benken, det kan bli bakterievekst i det om det finnes noe i vannkokeren som det samler seg bakterier i, i tillegg er vannet lenge ved optimal temperatur for bakterievekst dersom du driver og varmer vannet til 40 grader hele dagen. Men risikoen er liten, tross alt koker du jo vannet først, og det blir masse damp der inne som burde ta det meste i hele vannkokeren (selv om det ikke koker så lenge at det egentlig blir sterilisert). Å koke opp 0.5l og så varme det en gang eller to for den/de neste flaskene går nok helt fint. Du kan jo helle vannet på en termos, da kan det stå i mange timer. Sjekk temperaturen, begynner du å kunne helle vannet over fingeren uten å brenne deg det minste bør du koke nytt. Husk at vannet avkjøles hver gang du åpner termosen, og det blir fortere kaldt når det er mindre i den. Det er med andre ord lurt med en liten termos, feks 0.5 eller 0.7 liter max. Jeg syntes blandemetoden var helt ok, kokte opp vann hver gang (det står "min 0.5l" på vår vannkoker også, men det gikk fint å bare å ha i halvparten, så lenge hele bunnen/varmeelementet var dekket) og blanda med kokt kaldt vann. Da hun ble 6 mnd gikk jeg over til å blande med kaldt springvann. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142987355-rutiner-med-philips-vannkoker/#findComment-142989209 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå