Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ruger for 6 gangen nå,og har merket svært lite,altså ingen ting noen av gangene.man må nok bare være tolmodig og vente til test dagen:)Jeg syntes det er bedre å ha full timeplan, så man tenker minst mulig på det.Er veldig lett å innbille seg at man kjenner noe.Jeg har f.eks.pitringer i brystet og det er alltid vanelig for meg før mensen,så det er vanskelig å skille mellom mønstrasjons symtomer og graviditet,da disse symtomene visst nok skal være svært like:)jeg er også lke aktiv som før,men prøver å ikke løfte for tuge ting.

Når det gjelder trening kommer det jo litt an på om det er fersk- eller fryseforsøk. Ved ferskforsøk er jo eggstokkene veldig stimulerte og tunge, og ved for mye hopp og sprett kan de vri seg. Jeg fikk i tillegg beskjed om å unngå svømming pga. infeksjonsfare.

Ellers pleier jeg i rugetiden å ha samme timeplan som vanlig. Tror jeg hadde blitt opphengt om jeg skulle være for mye hjemme. Nå som jeg har fryseforsøk fikk jeg også beskjed om å trene som vanlig (vente noen dager med svømming). Vet ikke om det er problematisk med alpint, men jeg ville spurt klinikken for sikkerhets skyld.

Jeg spurte spesifikt om skikjøring da jeg hadde ferskforsøket mitt i januar, og fikk beskjed om at det ikke var noe problem (jeg er en veldig aktiv telemarkkjører). Jeg skulle også bare unngå for høy puls (helst ikke over 80-85% av maks puls), eller var det bare å trene som normalt. Jeg var veeeeldig godt stimulert og hadde store eggstokker, så hadde mer enn nok med å gå den første uken etterpå, så det regulerte seg selv den gangen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...