Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 5. mars 2011 #1 Skrevet 5. mars 2011 Dere med full jobb ig ettåringer i hus, hvordan er nettene deres? Sover de små natten gjennom? Har akkurat hatt en leng arbeidsuke, og de siste dagene har lillemor surret mye på nettene. Kjenner det er godt med helg nå ja (og at jeg har en mann som kan stå opp tidlig så jeg kan sove litt)!
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 6. mars 2011 #2 Skrevet 6. mars 2011 Det varierer veldig. Når han har sovet lite på dagtid merkes det på nattesøvnen, også når han får tenner eller er litt syk. Og noen ganger bestemmer han seg bare for å være skikkelig kjip og våkne 4782453 ganger :-) Etter min erfaring har det ikke så mye å si hvor mye jeg jobber. De ukene jeg jobber 150% sover han ikke noe dårligere enn de ukene jeg jobber 100%, eller i hvert fall er det ikke noe tydelig mønster. Men alle barn er jo forskjellige :-) Heldig du, som har en mann! Skulle gjort mye for å få sovet litt lenger på morgenen. Heldigvis har gutten en flink pappa, så jeg får barnefri noen ganger i uka. Da er det ekstra deilig å sove lenge! Hehehe.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2011 #3 Skrevet 6. mars 2011 min er 13mnd og kan fint holde show både 1 og 3 timer om natten i tillegg til å våkne 1 mill ganger. og jeg er så glad for at jeg har ulønnet perm til over sommeren! Kunne aldri orket å jobbe 100% å sovet så lite som jeg gjør nå!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 6. mars 2011 #4 Skrevet 6. mars 2011 Våres er urolige. Vesla har gode periode der hun kun småvåkner 1-3 ganger + vil opp i vår seng i 4-5-tiden, og verre perioder hvor hun småvåkner ørten-tusen ganger og kan hyle av og på i opp til 2-3 timer på det verste. Hun er 18 mnd, og vi er dessverre ikke helt ukjent med nattevåk utover første året, vår eldste våknet også hver natt til han var ca 3,5 år :-( Heldigvis har de to i midten sovet ganske bra etter de bikket 8-9 mnd. Mange som har barn som sover bra, og går an å snu sovevanene til med vanlig "oppskrift" aner ikke hvor heldig de er! Nattesøvn er noe veldig verdifullt som man lett tar for gitt når man ikke vet hvordan det er å være uten i mange år. Både mannen og jeg jobber 100%, mannen jobber i tillegg ekstra mye nå, og jeg studerer 50% i tillegg. Vi bytter på å ta vesla om nettene, og stå tidlig opp i helgene. En blir jo så klart trøtt av det, men alt går når det må gå.
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 6. mars 2011 #5 Skrevet 6. mars 2011 Knerten her er 15 mnd, og nå fungerer ting rimelig bra. Våkner ikke så ofte på natta lenger, men morgenen starter vanligvis 04.30 - 05.30 (sjelden han sover til 05.30). Men det er jo bare å legge seg tidligere selv, så det går greit. Var verre for et halvår siden. Jeg måtte ut i jobb allerede da han var 6 mnd (pga akutt sykdom på jobben), og frem til han var 9-10 mnd sov jeg vel i snitt ca. 3-4 timer pr natt (fordelt på mange smådupper). Da var det litt tungt å yte fullt på jobben, men det gikk i grunnen bedre enn forventet. Utrolig hva man klarer når man må! Men er glad nettene er bedre nå, ja... :-)
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 6. mars 2011 #6 Skrevet 6. mars 2011 Gutten min er også 15 måneder. Begynte å jobbe da han var 12. han sover stort sett hele natta:) Kan vel telle på en hånd hvor mange netter vi har vært våkene de siste 3 månedene. Veldig glad for det, er uthvilt til jobb:)
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 6. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 6. mars 2011 Godt å høre vi er flere! Siste halvåret i fjor hadde jeg to som våknet minst 2ganger per natt, hver (storebror hadde mareritt og lillesøster nektet å gi slipp på nattmaten). Er alltid jeg som tar de små på natta, gubben trenger en halvtime på å komme seg ut av senga, så da går det mye raskere å ta seg av dem selv + at han må på jobb tidlig og jeg kan sove litt så lenge småttisene tillater meg det. Ut på nyåret gikk det seg til og begge begynte å sove hele natten, og det var helt fantastisk. Jobber heldigvis bare deltid, men denne uka ble det en del eksrta, var vel oppe i 42timer tenker jeg. Har en mistanke om at det var derfor snuppa plutselig tullet på natta. Håper iallefall det, for da bedrer det seg når jeg blir mer hjemme
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #8 Skrevet 7. mars 2011 Vi har en ettåring (16 mnd) som sover. Skriver det ikke for å strø salt i såret, men husker jeg ble så skremt av slike tråder tidligere selv, så jeg skriver for å balansere inntrykket for andre som leser her. Han sover som regel alltid natta gjennom, fra 19.30 til 07.30. Han våkner om natta kanskje 1-2 ganger i måneden, og da som regel i forbindelse med sykdom og tett nese. Han har forresten hatt godt sovemønster omtrent bestandig. Har ligget på eget rom siden han var 3 mnd, og har sovet natta gjennom siden han ble 5 mnd nesten uten oppvåkninger. Nattavvente seg selv. Så mulig han er en trøtt type som sin mor! :-)
Ikkesåallerværst Skrevet 7. mars 2011 #9 Skrevet 7. mars 2011 Har en på 18 mndr som vi ofte må innom på natten, og som ofte er våken fra 5.00. Syns egentlig det går ganske dårlig. Jeg klarer ikke holde tritt på jobben, og hjernen fungerer ikke. Føler med dum som et brød, iritabel og har stort sett en tanke i hodet: "når kan jeg sove".
Rosa J10 Skrevet 8. mars 2011 #10 Skrevet 8. mars 2011 Jeg har ei på 10 mnd, og er selv tilbake i 100% jobb. Hun sover ikke natta igjennom uten mat, dermed blir det endel amminger. Etter at jeg har begynt å jobbe, har hun nektet å sove i senga si hele natta. Nå vil hun opp i senga mi fra første amming, og der akter hun å bli til morgenen.. På en måte er det jo enklere for meg, for da slipper jeg jo å stå opp om natta for å amme. Men hun ligger så urolig, så jeg får jo bedre søvn om jeg kan ligge alene i senga.. Men om man er trøtt nok, sover jeg selv om hun ligger og kaster seg rundt ved siden av meg! ;0) Det går forresten veldig greit på jobben uansett! Men jeg legger meg tidlig om kvelden, gjerne mellom 21 og 22 en gang. Da er jeg rimelig feeeerdig (sånn som akkurat nå)!
lille frø, mor til to Skrevet 13. mars 2011 #11 Skrevet 13. mars 2011 Jeg jobber over 100% i tillegg studerer jeg 50%. Begynte for fullt da pia mi var 8mnd. Nei det er ikke alltid jeg får sove hele natta igjennom. Men det har blitt mye bedre nå. Hun har akkurat blitt 15mnd. Jeg legger meg vanligvis i 2200 tiden så jeg føler jeg får nok søvn og har ok med energi .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå